مقاومت در برابر کاهش قیمت میلگرد

مقاومت در برابر کاهش قیمت میلگرد
مقاومت در برابر کاهش قیمت میلگرد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، دبیر انجمن فولاد اظهار کرد: نوردکاران با شعار حمایت از حقوق مصرف کننده به دنبال منافع شخصی هستند و 65 درصد محصول خود را در بورس عرضه نمی کنند. سید رسول خلیفه سلطانی گفت: عرضه های دو روز گذشته، اولین عرضه های شمش ومیلگرد پس از روی کار آمدن وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت و تاکید ایشان بر...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، دبیر انجمن فولاد اظهار کرد: نوردکاران با شعار حمایت از حقوق مصرف کننده به دنبال منافع شخصی هستند و 65 درصد محصول خود را در بورس عرضه نمی کنند. سید رسول خلیفه سلطانی گفت: عرضه های دو روز گذشته، اولین عرضه های شمش ومیلگرد پس از روی کار آمدن وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت و تاکید ایشان بر کاهش قیمت فولاد محسوب می شود و همان طور که مشاهده شد، با همکاری حداکثری فولادسازان، بیش از 82 هزار تن انواع شمش فولادی را با کاهش 15 درصدی قیمت و با 15000 تومان پایین تر از نرخ های قبلی عرضه کردند و در واقع برادری خود را اثبات کردند.

وی با بیان اینکه فولاد سازان علی رغم بالا بودن نرخ مواد اولیه خود و افزایش نرخ ارز اما برای حمایت از مصرف کننده واقعی پیش قدم شدند و انتظار داشتیم با کنترل و نظارت وزارت صمت، نفع این کاهش قیمت به مردم برسد، افزود: با عرضه هایی که چهارشنبه در محصولات نوردی رخ داد، مشخص شد که جنجال و هیاهوی عده ای که دم از حقوق مصرف کننده می زنند، فقط برای منافع شخصی آنها بوده است به طوری که علی رغم کاهش 1500 تومانی قیمت شمش، قیمت میلگرد آن هم در بورس کالا فقط حدود 400 تومان کاهش پیدا کرد و در واقع این ارزانی شمش فولاد در میانه راه گم شد و به مردم نرسید!

خلیفه سلطانی با اشاره به این موضوع که بر اساس آمارهای رسمی بورس کالا، نوردکارانی که شمش مورد نیاز خود را از بورس کالا خریده اند، تنها 35 درصد از آن را به صورت محصول در بورس کالا عرضه کرده اند، تصریح کرد: همین مسئله در عرضه های دو روز اخیر هم مشهود است به طوری که فولادسازان در هفته گذشته 77 هزار تن شمش عرضه کرده اند اما فقط حدود 27 هزار تن میلگرد توسط کارخانجات نوردی( به جز خود مصرفی ها) عرضه شده، آن هم با نرخی 15 درصد بالاتر از شمش!

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در پایان از وزیر صمت خواست با درک صحیح واقعیت ها آدرس های درست را شناسایی کند زیرا انجمن فولاد بارها اعلام کرده است که تنظیم بازار فولاد باید از محصول نهایی که به دست مردم می رسد آغاز شود اما متاسفانه با آدرس غلطی که برخی دلالان به وزارت صمت داده اند، تمرکز تنظیم بازار فولاد به روی شمش که در میانه زنجیره قرار دارد رفته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)