مقایسه بازار فولاد با سایر بازارهای فعال

مقایسه بازار فولاد با سایر بازارهای فعال
مقایسه بازار فولاد با سایر بازارهای فعال

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد آمار های یک سال گذشته بازار محصولات فولادی که روی وب‌ سایت بورس‌کالای ایران در دسترس علاقه‌ مندان قرار دارد حاوی نکات تحلیلی مهم و جالبی از وضعیت کنونی بازار ها و فضای اقتصادی کشور و تولید در بخش‌ های مرتبط است...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد آمار های یک سال گذشته بازار محصولات فولادی که روی وب‌ سایت بورس‌کالای ایران در دسترس علاقه‌ مندان قرار دارد حاوی نکات تحلیلی مهم و جالبی از وضعیت کنونی بازار ها و فضای اقتصادی کشور و تولید در بخش‌ های مرتبط است.
سه نکته مهم این تجزیه و تحلیل که در این گزارش به تشریح آن می‌پردازیم عبارت است از، تقویت رکود در صنایع پایین‌ دستی پتروشیمی که این امر خود را با کاهش قابل توجه تقاضا نشان داده است. نکته دوم بازگشت نسبی رونق به بازار فولاد که بخشی از آن واقعی و بخشی برای جلوگیری از افت بیشتر قیمت این محصولات در بازار است و با تلاش بازیگران بازار رقم می‌ خورد.
نکته سوم دو رویه متفاوت در بازار است، به‌ طوری‌که بازار پتروشیمی با استفاده از ظرفیت‌هایی که در خود می‌بیند منتشر کاهش بیشتر قیمت‌ ها است، اما در بازار فولاد به دلیل شدت بالای افت قیمتی انتظارات از ریزش بیشتر کاهش یافته و حالا زمان آن است که بازار خود را با وضعیت بازگشت تطبیق بدهد.
این در حالی است که در بازار فولاد ضرب ناشی از نوسانات قیمت دلار پایین‌ تر است و بیشتر این تقاضا است که مسیر بازار را تعیین می‌کند و حال این گمانه‌ زنی که قیمت فولاد به کف خود نزدیک شده و شاید ظرفیت زیادی برای ریزش بیشتر نداشته باشد باعث شده تا تقاضا به این بازار لااقل در بورس‌کالا برگردد.
 به هر حال آنچه در بازار فولاد برخلاف بازار پتروشیمی شاهد آن هستیم روند رو به رشد تقاضا است که البته نیازمند همراهی عرضه‌ های مناسب است زیرا شاید این وضعیت توانسته باشد قیمت فولاد را از افت بیشتر تا حدی در امان بدارد اما قطعا به پایداری بازار منتهی نمی ‌شود و در میان‌ مدت باعث بازگشت رکود به این بازار خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)