منتفی شدن حذف تعرفه های وارداتی فولاد

منتفی شدن حذف تعرفه های وارداتی فولاد
منتفی شدن حذف تعرفه های وارداتی فولاد

طبق اظهارات بهادر احرامیان در ارتباط با قیمت فولاد در بازار داخلی و خارجی می توان به روشنی اعلام کرد که قیمت های جهانی فولاد ثابت شده و قیمت فولاد ایران نیز به قیمت های جهانی بسیار نزدیک شده است. بنابر گفته ی وی، در شرایط کنونی افزایش قیمت در بازار داخلی ممکن نیست مگر اینکه در قیمت های جهانی فولاد تغیراتی ایجاد شود. وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید فولاد برای واحد های تولیدی 

طبق اظهارات بهادر احرامیان در ارتباط با قیمت فولاد در بازار داخلی و خارجی می توان به روشنی اعلام کرد که قیمت های جهانی فولاد ثابت شده و قیمت فولاد ایران نیز به قیمت های جهانی بسیار نزدیک شده است. بنابر گفته ی وی، در شرایط کنونی افزایش قیمت در بازار داخلی ممکن نیست مگر اینکه در قیمت های جهانی فولاد تغیراتی ایجاد شود. وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید فولاد برای واحدهای تولیدی به روش قوس الکتریکی، گفت: هزینه تولیدکنندگان با این روش در داخل بیش از 40 دلار افزایش یافته و این در حالی است که در دنیا تولید فولاد بیشتر با روش کوره بلند صورت می گیرد و در نتیجه تولید کنندگان جهانی این افزایش قیمت را تجربه نکرده اند.

عضو هیأت مدیره انجمن فولاد ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت های اخیر در بازار فولاد، عده از فعالان در این صنعت درخواست داشتند تا هزینه های مربوط به واردات فولاد کاهش یابد یا تعرفه های وارداتی حذف شود. لازم به ذکر است که با توضیح دادن در مورد علت افزایش قیمت فولاد، حذف یا کاهش هزینه ی تعرفه های وارداتی منتفی شده است.

وی ادامه داد: موضوع "حذف تعرفه های وارداتی" پس از برسی های صورت گرفته در هیأت دولت رد و حذف شد. همچنین گفتنی است که در سال گذشته ایران چیزی در حدود 4 میلیون تن فولاد را صادر کرد که این حجم یقینا در سال جاری به 6 تا 8 میلیون تن خواهد رسید.     

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)