منع خام فروشی با عوارض 25 درصدی

منع خام فروشی با عوارض 25 درصدی
منع خام فروشی با عوارض 25 درصدی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با وضع عوارض 25 درصدی عوارض بر صادرات سنگ آهن از مهر سبب کاهش خام فروشی سنگ آهن به زیر ۵ میلیون تن می شود به عبارت دیگر در صورت تصویب این لایحه  توسط...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با وضع عوارض 25 درصدی عوارض بر صادرات سنگ آهن از مهر سبب کاهش خام فروشی سنگ آهن به زیر ۵ میلیون تن می شود به عبارت دیگر در صورت تصویب این لایحه  توسط هیات وزیران از مهرماه سال جاری  ۲۵ درصد عوارض بر  صادرات سنگ آهن اعمال خواهد شد که در نهایت کاهش خام فروشی را به همراه دارد.

با توجه به  عدم نیاز واحد‌های تولیدی داخل به سنگ آهن هماتیتمی بایست خودمان در این زمینه مدیریت لازم را اعمال کرده تا اگر سنگ آهن هماتیت در کشور مصرفی نداشته باشد از تولید آن بی بهره نمانیم.

از این رو  کارشناسان معتقدند که هدف از وضع عوارض صادرات جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تامین نیاز واحد‌های داخل کشور است که مقام معظم رهبری و معاون اول رئیس جمهور نیز بر آن تاکید فراوان داشته اند و نتایج مناسبی نیز تاکنون حاصل شده است.

آمارها حاکی از این است که طی ۵ ماهه ابتدای سال ، صادرات محصولات سنگ آهن ۲.۲ میلیون تن به ارزش ۵۴۲ میلیون دلار بوده است که نشان از کاهش حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. هم چنین در سال ۹۷ صادرات کنسانتره ۵.۵ میلیون تن، گندله ۲.۸ میلیون تن، آهن اسفنجی حدود ۵۳۴ هزارتن، شمش ۵.۴ میلیون تن و محصولات فولادی ۳ میلیون اعلام شده است.

به علت اهمیت این مطلب و پیگیری های بسیار در جهت حمایت از این قانون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برخی شایعات در خصوص خام فروشی سنگ آهن در منطقه سنگان از توابع شهرستان خواف را تکذیب کرد. این ماده خام معدنی، در بزرگترین معدن سنگ آهن  در منطقه ای زیر نظر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مدیریت و تامین می شود و برای تولید کنسانتره و گندله در  اختیار واحد فولادسازی مستقر در آن منطقه قرار می گیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)