مهار ایران با تحریم های نفتی

مهار ایران با تحریم های نفتی
مهار ایران با تحریم های نفتی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روزگذشته پس از یک دوره کوتاه که شاهد کاهش ناچیزی در نرخ ارز و طلا و کاهش تلاطمات در بازارها بودیم، دوباره وارد فاز جدیدی از افزایش نرخ ها که تابعی از رشد مجدد قیمت ها در بازارهای موازی است، شدیم. به نظر می رسید که...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روزگذشته پس از یک دوره کوتاه که شاهد کاهش ناچیزی در نرخ ارز و طلا و کاهش تلاطمات در بازارها بودیم، دوباره وارد فاز جدیدی از افزایش نرخ ها که تابعی از رشد مجدد قیمت ها در بازارهای موازی است، شدیم.

به نظر می رسید که بازار در دوره کاهش قیمت ها که از نوسانات دلار کاسته شده بود، به پیمان سپاری ارزی یا همان محدودیت های صادراتی ادامه داده تا زمانی که در سازو کار واقعی اقتصادی کشور تغییری رخ ندهد.

اما نباید از روند آهسته افزایش نرخ ارز و طلا غافل ماند چون هردو اهرم های قدرتمندی برای افزایش قیمت محصولات فولادی و سایر نهاده های ساختمانی هستند. همانطور که می دانیم بازار به شدت به بازارهای موازی وابسته است و این روند افزایشی قطعا سبب شوک جدیدی به بازار فولاد و سایر بازارهای تابع مانند بازار پتروشیمی و...خواهد شد.

با ادامه تحریم های امریکا علیه ایران و تعلیق روابط تجاری پکن با کشور قطعا پیش بینی دقیق و روشنی نمی توان برای آینده بازار ارائه داد به خصوص در شرایطی که به فاز دوم تحریم ها نزدیکتر می شویم، دورنمای روشنی را نمی توان برای این بازار و سایر بازارهای وابسته متصور شد چرا که  تغییرات نشأت گرفته از فضای روانی و وجود واسطه گری در بازار دو فاکتور مهم در بالا بردن قیمت محصولات فولادی در کشور می باشند که در این شرایط بحرانی بیش از پیش خود نمایی می کرده و به راحتی می توانند ثبات قیمتی و آرامش حاکم بر جامعه را برهم زنند.

در این زمان تنها می توان به بسته ی پیشنهادی اتحادیه اروپا امیدوار بود که شاید بتوان از شرایط بحرانی تامین مواد اولیه کارخانه ها در کشور به سختی عبور کرد البته تجربه ثابت کرده است که وقفه های کوتاه در جریان افزایش قیمت ها پایدار نبوده و نباید به وعده های موقت دل خوش کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)