مهم ‌ترین عامل برای رشد قیمت‌ ها

مهم ‌ترین عامل برای رشد قیمت‌ ها
مهم ‌ترین عامل برای رشد قیمت‌ ها

بنا بر گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مهم ‌ترین دلیل برای رشد قیمت‌ ها در بازار فولاد آن هم در روز های سرد سال را باید افزایش نرخ در بورس‌کالا به‌ دلیل رشد تقاضا عنوان کرد. از این رو در التهاب روانی بازار، تنها داده‌ ای که می ‌توان به ‌صورت...

بنا بر گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مهم ‌ترین دلیل برای رشد قیمت‌ ها در بازار فولاد آن هم در روز های سرد سال را باید افزایش نرخ در بورس‌کالا به‌ دلیل رشد تقاضا عنوان کرد. از این رو در التهاب روانی بازار، تنها داده‌ ای که می ‌توان به ‌صورت مستند به آن توجه کرد، همین رشد قیمت‌ های رسمی در بورس‌کالاست که گویی تمایل به آرامش ندارد. اگر این جریان افزایشی در بورس‌کالا ادامه یابد هیچ‌ بعید نیست که شاهد تداوم رشد نرخ در بازار داخلی باشیم.

بنابراین در حالی که بازار به بورس‌کالا به منزله یک بازار رسمی و آزاد نگاه می‌کند و البته رشد قیمت‌ های بورس سیگنالی قطعی برای بازار داخلی به‌ شمار می ‌رود. در هر حال بهای میلگرد در بورس‌کالا از روز های پیش رو به بالای ۴ هزار تومان افزایش نرخ داشته است و اگر این روند افزایشی باز هم ادامه یابد، سیگنالی رسمی از بورس به بازار تلقی خواهد شد. از ویژگی‌های معاملات روز های اخیر قیمت‌ های پایین ‌تر میلگرد ذوب‌ آهن اصفهان برای عرضه سلف در مقایسه با سایر تولید کنندگان داخلی برای عرضه نقدی بوده است.

وقتی قیمت میلگرد ذوب‌ آهن اصفهان ارزان‌ تر از بهای میلگرد نیشابور یا فولاد آذربایجان درج می ‌شود باید گفت که این روند قیمتی شاید احتمال تغییر فاز داشته باشد ولی چیزی که باید بیش از همه به آن توجه کرد زمان تحویل این محموله‌ ها است و میلگرد ذوب ‌آهن قرار است اواخر دی‌ماه به خریدار تحویل شود. در معاملات شمش در بورس‌کالا نیز همین روند را شاهد هستیم و هر تن شمش سلف فولاد خوزستان در بورس‌کالا ۳ هزار و ۵۸۱ تومان کشف نرخ شده است. این قیمت هم بالا ترین نرخ شمش ثبت شده در هفته‌ های اخیر است اگر چه با توجه به رشد قیمت میلگرد، شاید پتانسیل رشد بهای شمش هنوز هم وجود داشته باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)