موازنه بین صادرات و مصرف سرانه فولاد

موازنه بین صادرات و مصرف سرانه فولاد
موازنه بین صادرات و مصرف سرانه فولاد

از عوامل مهمی که در حال حاضر بازارهای اقتصادی را به شدت متأثر کرده است، می توان به رکود در بازار فولاد و مسکن اشاره کرد که وابسته به هم هستند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، کیوان پورشب تحلیل گر حوزه فولاد با اشاره به وضعیت بازار فولاد در حال حاضر بیان کرد: باید بیشتر ... 

از عوامل مهمی که در حال حاضر بازارهای اقتصادی را به شدت متأثر کرده است، می توان به رکود در بازار فولاد و مسکن اشاره کرد که وابسته به هم هستند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، کیوان پورشب تحلیل گر حوزه فولاد با اشاره به وضعیت بازار فولاد در حال حاضر بیان کرد: باید بیشتر تمرکزمان به سمت توسعه صادرات پیش رود، بطوری که اقتصاد کشور صادرات محور باشد.

وی در ادامه افزود: سوألاتی در مورد کاهش مصرف داخلی و اتکای بیشتر به صادرات بیان می شود که باید در پاسخ گفت، تجربه های زیادی در جهان وجود دارد که می توان به آن استناد کرد. بطور مثال تجربه کشورهایی که به دلیل افزایش قیمت ارز بخش عمده ای از محصولات خود را صادر کرده اند و از طرف دیگر هم نیاز خود را وارد کرده اند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که باید میان مصرف سرانه و صادرات هماهنگی برقرار باشد.

پورشیب در ادامه تصریح کرد: این موضوع به مدیریت مناسب مصرف سرانه فولاد باز می گردد که مسئول آن نیز شرکت های فولادی نیستند بلکه این مسئولیت متوجه وزارت صمت است که متولی اصلی این جریان بشمار می رود. البته ناگفته نماند که در این فرایند فقط وزارت صمت دخیل نیست بلکه وزاتخانه های دیگر از جمله وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و در نهایت دولت نیز دخیل هستند. پس می توان نتیجه گرفت که دولت باید سیاست گذاری هایی را انجام دهد تا این موازنه بین صادرات فولاد و مصرف سرانه آن برقرار شود.

وی بیان کرد: در درجه اول برای رسیدن به موازنه باید تقاضا تحریک شود بدین معنی که سیاست گذار با استفاده از ابزارهای سیاست گذاری شرایط را برای افزایش تقاضا فراهم آورد و شرایط بگونه ای باشد که مصرف کننده واقعی بتواند بدون استرس نوسانات قیمتی به دنبال محصول مورد نیاز خود برود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)