مولفه های کاهنده قیمت در بازار آهن

مولفه های کاهنده قیمت در بازار آهن
مولفه های کاهنده قیمت در بازار آهن

بازار اهن الات روز گذشته یکی از بیشترین کاهش ها را طی دو هفته اخیر تجربه نمود. این امر بسیار مهم می باشد چرا که این بازار باافت تقاضا و رکود در بخش خرید مواجه است در نتیجه هرگونه عوامل کاهنده قیمت ها با سرعت بیشتری به دوره های آتی منتقل می شود. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار اهن، در حال حاضر...

بازار اهن الات روز گذشته یکی از بیشترین کاهش ها را طی دو هفته اخیر تجربه نمود. این امر بسیار مهم می باشد چرا که این بازار باافت تقاضا و رکود در بخش خرید مواجه است در نتیجه هرگونه عوامل کاهنده قیمت ها با سرعت بیشتری به دوره های آتی منتقل می شود.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار اهن، در حال حاضر دو عامل کاهش قیمت های جهانی و نرخ ارز در بازار وجود دارد که از جمله عوامل اصلی کاهش قیمت ها در این بازار هستند. همچنین روند کاهشی قیمت ها در هفته های اخیر موجب شده تا بازار بیش از پیش در مسیر رکود قرار گیرد.

بررسی های صورت گرفته بر روی روند بازار آهن آلات طی دو هفته اخیر حاکی از کاهش قیمت ها در این بازار می باشد که مجموعه آهن پرایس خبر های بسیاری در این باره منتشر است. از طرفی دیگر مسئله عدم جذابیت عرضه های بورس کالا مطرح شد که اکثر فعالان این بازار بر این عقیده اند که گستردگی عرضه محصولات در بورس موجب شده تا بازار از یک مقاومت نسبی برخوردار شود، بدین معنا که هفته آخر از آبان ماه و هفته اول از ماه آذر قیمت های جدی در بازار اعلام نشده گویی بازار در حال مقاومت در برابر کاهش قیمت ها می باشد. در اواخر هفته گذشته بازار وارد فاز جدیدی شد که شاهد تاثیرات عمیقی بر روند عمومی قیمت‌ها و همچنین حجم معاملات بودیم. طی این هفته میزان عرضه در بورس کالا تقویت شد، بطوریکه به نظر می آید پتانسیل بیشتری برای جذب تقاضا و خودنمایی واقعیت‌های زیرپوستی بازار به وجود آمده است.

در شرایط فعلی ترس از کاهش قیمت ها بیش از پیش در بازار دیده می شود علی الخصوص در وضعیتی که بازار مقاومت چندانی در مقابل افت قیمت ها ندارد. اکنون بازار در حال تجربه یک روند کاهشی می باشد که احتمال کاهش شدید قیمت ها بصورت یک پله افت وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • حسین
    حسین1397/09/11 - 12:50 پاسخ

    وضعیتی ایجاد شده که به زودی خبر افت شدید قیمت ها تیتر خبرها میشود ولی باعث ضرر کسی نمیشود چون چندین ماه است که سود چند برارب و خون ملت را به جیب خوردند

  • محمدم
    محمدم1397/09/08 - 10:20 پاسخ

    با سلام .خداروشکر .بله کاهش قیمتها جدی می باشد.همین فولاد راد همدان که مدتهاست با هر تلاشی اصلا کاهش قیمت نداشته الان دو روزه حدود 200 تومن کاهش داره.این کاهش قیمتها قطعا ادامه دار خواهد بود.چون تولید کنندگان بی تقوی تو چند ماه اخیر بدجور مال مردم رو زدند به جیب مبارک.الان زمان ضررشونه.ویل للمطففین(وای بر گران فروشان)