میزان صادرات فولاد در سال آتی

میزان صادرات فولاد در سال آتی
میزان صادرات فولاد در سال آتی

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد سه تا چهار سال گذشته همیشه رشد تولید فولاد در ایران بیشتر از رشد متوسط جهانی بوده است، از این رو صنعت فولاد ایران با سرعت رو به جلو می رود. بنا بر این تمامی این تلاش ها...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد سه تا چهار سال گذشته همیشه رشد تولید فولاد در ایران بیشتر از رشد متوسط جهانی بوده است، از این رو صنعت فولاد ایران با سرعت رو به جلو می رود. بنا بر این تمامی این تلاش ها در صنعت فولاد برای این است که بتوان در افق چشم انداز 20 ساله به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد برسد.

حال طرح های بسیاری طی این شش سال در کشور راه افتاد و امروزه 35 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در مملکت وجود دارد.جدا از این ظرفیت 10 میلیون تن واحد فولاد سازی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا و 10 میلیون تن دیگر هم طرح برای این منظور تعریف شده است.

سال گذشته 8,5 میلیون تن فولاد از کشور صادر شده است، که در سال جاری صادرات فولاد از مرز 11 میلیون تن عبور خواهد کرد یعنی در مقایسه با سال گذشته 30 درصد رشد خواهیم داشت.این میزان رشد در حوزه فولاد  ممکن نبوده مگر با تلاش کارخانجات فولاد سازی، دسترسی به منابع انرژی ارزان قیمت، سنگ آهن و دیگر مواد اولیه و از همه مهمتر سیاست های که دولت و وزارت صمت در این زمینه اعمال کرده است.سنگ آهن ایران در گذشته یعنی هر ساله بین 23 تا 25 میلیون تن بصورت خام از کشور صادر می شد و امروز همه این صادرات خام به سمت صادرات محصول با ارزش افزوده بالا هدایت شده است.

سال جاری صادرات سنگ خام به بیش از پنج میلیون تن نخواهد رسید و بقیه در داخل تبدیل به فولاد و سپس صادر خواهد شد.حال با شرایط موجود با تدبیر و اندیشه دولت مردان در عرصه فولاد معنا و مفهوم موارد ذکر شده این است که ظرفیت مورد پیش بینی در افق چشم انداز یعنی تولید 55 میلیون تن فولاد خواهیم رسید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)