میزان عرضه سنگ آهن جهانی ثابت شد

میزان عرضه سنگ آهن جهانی ثابت شد
میزان عرضه سنگ آهن جهانی ثابت شد

براساس گزارشات منتشر شده از سوی شرکت معدنی ریو تینتو، این شرکت طی اطلامیه انتظار خود را درباره سنگ آهن جهانی ثبات عرضه این محصول در مقایسه با سال گذشته اعلام کرد. این در حالی است که میزان عرضه این محصول در سال 2017 حدود 42 میلیون تن در مقایسه با سال 2016 افزایش داشته است. طی سال جاری میزان رشد عرضه این محصول با توجه به اختلالات تولید، تنها 2 میلیون تن بوده است. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، با توجه به وضعیت آب

براساس گزارشات منتشر شده از سوی شرکت معدنی ریو تینتو، این شرکت طی اطلامیه انتظار خود را درباره سنگ آهن جهانی ثبات عرضه این محصول در مقایسه با سال گذشته اعلام کرد. این در حالی است که میزان عرضه این محصول در سال 2017 حدود 42 میلیون تن در مقایسه با سال 2016 افزایش داشته است. طی سال جاری میزان رشد عرضه این محصول با توجه به اختلالات تولید، تنها 2 میلیون تن بوده است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، با توجه به وضعیت آب و هوایی و شرایط بوجود آمده در بازار های هند و کانادا، پیش بینی شرکت ریو تینتو حاکی از اختلال در 20 میلیون تن از عرضه جهانی سنگ آهن طی سال جاری می باشد.

پس از دستگیری 245 صادر کننده قراضه در کشور چین بوسیله کمیته مبارزه با چاقاق این کشور در اویل ژوئن، بازرسی ها برای قانونی بودن صادرات بعضی از محصولات نیمه اماده و اماده فولاد بیشتر شد. به همین دلی بسیاری از تجار این بازار ها دست از ارائه پیشنهادات صادراتی خود برداشتند و در انتظار بهتر شدن وضعیت هستند. پس از مصادره محموله های تناژ بالا قراضه توسط دولت چین در بنادر این کشور طی روز های 4 و 5 ژوئن، فعالان این بازار پیش بینی کردند که فروش قراضه طی مدت زمان زیادی در این کشور متوقف خواهد شد و تنها تناژ محدودی صادر خواهد شد.

در اواسط ماه ژوئن شایعاتی از تغییر قوانین صادرات بیلت چین به گوش می رسید. پس از آن شایعاتی نیز درباره ورق گرم هم به گوشمان رسید و بازرسی برای مفتول ها افزایش یافت. تمامی این موارد در صورت آلیاژی بودن از پرداخت مالیات 13 درصدی معاف خواهند شد و در صورتی که غیر آلیاژی باشند صادرکننده چینی باید 15 درصد تعرفه پرداخت نماید. با توجه به اتفاقات پیش آمده، همچنان گزارشی از دستگیری صادرکننده های فولاد چین منتشر نشده اما تجار این بخش ترجیح می دهند از بازار صادرات ورق، بیلت و مفتول فعلا کنار کشند. امکان ریسک در بازار صادرات بیلت چین طی روز های آینده وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)