میزان واردات سنگ آهن چین کاهش یافت

میزان واردات سنگ آهن چین کاهش یافت
میزان واردات سنگ آهن چین کاهش یافت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بر اساس اطلاعات بدست آمده از میزان واردات سنگ آهن چین، این کشور در ماه فوریه سال جاری حدود 27/84 میلیون تن سنگ آهن را وارد کرده است که این میزان در مقایسه با ماه ژانویه حدود 08/16 میلیون تن کاهش داشته است. همچنین این میزان در مقایسه با فوریه سال گذشته حدود 93/0 درصد رشد داشته است. طی دو ماه ابتدایی سال جاری نیز، کشور چین حدود 74/184 میلیون تن سنگ آهن را وارد کرد 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بر اساس اطلاعات بدست آمده از میزان واردات سنگ آهن چین، این کشور در ماه فوریه سال جاری حدود 27/84 میلیون تن سنگ آهن را وارد کرده است که این میزان در مقایسه با ماه ژانویه حدود 08/16 میلیون تن کاهش داشته است. همچنین این میزان در مقایسه با فوریه سال گذشته حدود 93/0 درصد رشد داشته است.

طی دو ماه ابتدایی سال جاری نیز، کشور چین حدود 74/184 میلیون تن سنگ آهن را وارد کرد که این میزان نشان دهنده رشد 4/5 درصدی سالانه می باشد. همچنین طبق خبرهای بازار آهن، در ماه فوریه این کشور 650 هزار تن کک را وارد کرده که این میزان در مقایسه با ماه ژانویه 40 هزار تن کاهش داشته است و طی دو ماه اخیر هم میزان واردات کک 33/1 میلیون تن ثبت شده است که این محصول هم افزایش 9/16 درصدی داشته است.

در این میان طی روز جمعه نرخ سنگ آهن وارداتی کشور چین بهبود یافت که این بهبود قیمت به دنبال بهتر شدن جو بازار ها برای آینده ای نزدیک و بهبود بازار های فیوچرز رخ داده است. اگرچه میزان تقاضای فولاد سازان این کشور چندان مطلوب نبوده و در این مدت وضعیت بازار نزولی گزارش شده است. با توجه به این شرایط، قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد در کشور استرالیا 75/1 دلار در هر تن افزایش داشته و به قیمت 25/71 دلار هر تن سی اف آر چین رسیده است.

طی ماه مه نیز قیمت میلگرد در بورس شانگهای حدود 3/6 دلار افزایش یافت. همچنین بازار بیلت داخلی کشور چین برای نخستین بار پس از گذشت دو هفته حدود 2 دلار رشد داشت. از سویی دیگر تاریخ اتمام محدودیت های تولید فولاد در چین برای کم کردن میزان آلاینده رسیده است، به همین دلیل بازار سنگ آهن هم امید به بهبود وضعیت تقاضا دارد. با این شرایط پیش بینی کارشناسان و فعالان در این حوزه دقیق نبوده و برخی دیگر انتظار دارند نرخ سنگ آهن تا حدود 55 دلار کاهش داشته باشد.

آهن پرایس مرجعی معتبر برای اطلاع رسانی قیمت روز اهن الات می باشد. همچنین برای خرید اهن الات صنعتی و ساختمانی می توانید با شماره های 54103-021تماس حاصل نمائید و از مشاوره های آن ها در زمینه آهن آلات بهره مند شوید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)