نابسامانی های صنعت فولاد

نابسامانی های صنعت فولاد
نابسامانی های صنعت فولاد

آهن پرایس: رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد بیان داشت: تا چندین سال قبل همچنان صنعت فولاد وضعیت مقبولی داشت و صادرات و روابط بین المللی در دست افراد با تجربه بود اما متاسفانه با تضعیف وزارت صمت و سایر مسئولین، تصمیمات نادرستی اتخاذ شد و هم اکنون شاهد...

آهن پرایس: رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد بیان داشت: تا چندین سال قبل همچنان صنعت فولاد وضعیت مقبولی داشت و صادرات و روابط بین المللی در دست افراد با تجربه بود اما متاسفانه با تضعیف وزارت صمت و سایر مسئولین، تصمیمات نادرستی اتخاذ شد و هم اکنون شاهد بحران های زیاد این صنعت هستیم.

شاید بتوان با قطعیت اظهار داشت دولت سیزدهم در حوزه صنعت با چالش های زیادی مواجه است چرا که باید ساختار و مصوبات نادرست فعلی را کنار زند و برای تک تک بخش های فولادی تصمیمات درست و منطقی اتخاذ نماید تا بدینوسیله راه تنفسی برای فولادی ها و صنعت فولاد باز شود.

حمیدرضا رستگار بیان داشت: بعد از تغییر و تحولاتی که در وزارت صمت رخ داد، صادرات ورق فولادی با چالش مواجه گردید و متاسفانه با ابلاغ مصوبات و رفتارهای دستوری در صادرات منجر به انحصار صادرات در تعداد کمی از تولید کنندگان شد، که دقیقا همین امر صادرات را از اختیار افراد با تجربه و متخصص در صادرات خارج کرد و با هدف حمایت از تولید کنندگان برخی از واحدها به عنوان صادر کنندگان ورق و میلگرد انتخاب شدند که با قطعیت می توان اظهار داشت که این تصمیم کاملا نابخردانه بود. فی الواقع امضای طلایی و محدود کردن افراد متخصص و مجرب ، امکانات و روابط بین المللی در حوزه صادرات مشکلات بزرگی را رقم زد در حالیکه این افراد نباید حذف می شدند و این فرصت را نباید در اختیار تعداد محدودی قرار می دادند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: نظام نامتوازن توزیع فولاد

ایشان افزود: خسارات ناشی از این تصمیمات بر کشور وارد شد و خریداران غالبا در تلاشند مواد اولیه را از ایران خریداری کنند. به طور مثال شمش و سنگ آهن مشتری بیشتری دارند و اگر این محصولات داخل کشور فراوری شوند و به محصول نهایی تبدیل شوند نه تنها اشتغال زایی خوبی به همراه خواهد داشت بلکه مشتریان خارجی نیز کالای تولیدی مارا خریداری خواهند کرد.

شوربختانه برخی از افراد با راهکارهایی که پیش می گیرند تلاش خود را میکنند که این امتیازات ارزشمند را از کشور سلب کنند و انواع مواد اولیه از جمله شمش و سنگ آهن را از کشور خارج نمایند. 

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد اذعان داشت: در پی این اتفاقات و چالش ها و تصمیمات نابخردانه انتظار می رود دولت سیزدهم با درایت بیشتری در این عرصه گام بردارد واتحادیه فروشندگان آهن و فولاد نیز در این زمینه اعلام آمادگی می نماید امید است در شرایطی متعادل و متوازن در حوزه قیمت به مبحث صادرات نیز پرداخته شود و این معضل به طور کامل رفع شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)