ناقضان بخشنامه در بازار آهن

ناقضان بخشنامه در بازار آهن
ناقضان بخشنامه در بازار آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، صحبت هایی مطرح شده است که انگار وزارت صمت در صدد است طی دستورالمعلی سهمیه بازار داخلی از مجموع تولید فولاد کشور را افزایش دهد. در این شنیده ها عنوان شده که سهم سالانه بازار داخلی از مجموع فولاد تولید شده فولادسازان داخلی...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، صحبت هایی مطرح شده است که انگار وزارت صمت در صدد است طی دستورالمعلی سهمیه بازار داخلی از مجموع تولید فولاد کشور را افزایش دهد. در این شنیده ها عنوان شده که سهم سالانه بازار داخلی از مجموع فولاد تولید شده فولادسازان داخلی ۶۰ درصد و در حوزه نورد به ۷۵ درصد افزایش یافته است. بطور حتم  اگر این موضوع رسمیت داشته باشد در روزهای آینده قطعا اطلاعات بیشتری از ان به دست ما خواهد آمد چراکه ما این روزها با یک پدیده جدید مابین قانون گذار و مجری در زنجیره فولاد کشور مواجه هستیم که متاسفانه به نوعی این دستورالمعل ها به صورت سلیقه ای اجرا می شوند یا حتی ممکن است تحت فشار برخی لابی‌گری ها اصلا اجرا نشده و یا کلا سمت و سوی آن منحرف شده و داستان دیگری اتفاق بیافتد.

اینکه در بازار آهن و فولاد کشور این همه تناقضات در قیمت گذاری اقلام و یا رویه های کاری اتفاق می افتد حاصل این است که متاسفانه وزارت صمت یک رسانه و مرجع مشخص و واحدی در خصوص اطلاع رسانی اینگونه مصوبات و دستورالمعل ها ندارد و مردم می باست از رسانه های متفرقه و گاها رسانه های فولادسازان آن هم بصورت سلیقه ای و فیلتر شده به این موضوعات دسترسی یابند. 
اتحادیه آهن فروشان پایتخت سال گذشته طی نامه ای از وزارت صمت درخواست نمود که به عنوان یک بازیگر مهم در زنجیره توزیع فولاد، این حق را دارد که حداقل در جریان مصوبات و دستورالمعل های مرتبط با بازار فولاد قرار بگیرد تا حداقل خط مشی صنف بازار فولاد کشور همسو با این سیاست های ابلاغی وزارت صمت باشد اما متاسفانه گویا هنوز توفیقی در این خواسته حاصل نشده است .

البته برخی از این بخشنامه ها و دستورالعمل ها در همان مراحل اولیه ابلاغ  به هر دلیل از سوی مجریان رد شده است و گاها نیز مشاهده می شود که آن مقداری را هم که پذیرفته شده بود را با شک و شبه و نیمه کاره انجام می دهند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علی اصغر میرزایی
    علی اصغر میرزایی1399/02/28 - 06:33 پاسخ

    با سلام متاسفانه اگه اینجور پیش بره باید از این به بعد شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای تازه تاسیس یادر حال تاسیس خواهیم بود هفته پیش پروفیل ۸۷۰۰تومن دیروز خرید ۱۰۶۰۰تومن به کجا میریم