نسخه جدید طرح جامع فولادی

نسخه جدید طرح جامع فولادی
نسخه جدید طرح جامع فولادی

رئیس هیئت عامل ایمیدرو اعلام کرد: کلیات نسخه جدید و به روز شده طرح جامع فولادی تصویب شده و قرار است این نسخه از سوی تمامی ذی نفعان خصوصی و دولتی به اجرا در آید. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ...

رئیس هیئت عامل ایمیدرو اعلام کرد: کلیات نسخه جدید و به روز شده طرح جامع فولادی تصویب شده و قرار است این نسخه از سوی تمامی ذی نفعان خصوصی و دولتی به اجرا در آید. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد عزیزپور، رئیس هیئت عامل ایمیدور در نشست پایش طرح جامع فولاد گفت: تمرکز بر توازن زنجیره فولاد از اکتشاف تا تولید شمش از اهداف اجرای طرح جامع فولاد بوده و با اجرای آن منافع ذی نفعان تامین خواهد شد. وی افزود: اجرای این طرح باعث می شود تا سرمایه گذاران بتوانند با استفاده از همه ظرفیت های قانونی ( اسناد بالا دستی، سند راهبرد ملی، قوانین موجود، سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، بخش دولتی، تشکیل ها و ...)، اقدام به سر مایه گذاری کنند و به این وسیله از اتلاف سرمایه ها جلوگیری خواهد شد.

غریب پور با بیان اینکه طرح جامع فولاد در چارچوب استفاده از توان داخل، با اولویت بومی سازی مورد توجه قرار خواهد گرفت، افزود: این طرح با توجه به صرفه جویی قابل توجه ارزی، موضوع قطعه سازی و ماشین سازی در صنعت فولاد تا مرحله بومی سازی کامل، طی یک دوره زمانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی افزود: با توجه به واردات سالانه حدود 580 هزارتن ورق فولادی، مقرر شد مجری طرح جامع فولاد، ظرفیت واحدهای داخلی بومی سازی این نوع تولیدات را بررسی و مشخص کند. داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی هم گفت: بالاترین مشکل در این صنعت، ارائه مجوز ساخت واحد های فولادی بدون لحاظ مواد اولیه است. امروز چنانچه به سرمایه گذار اعلام شود، مجوز احداث واحد کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی داده می شود ولی تعهدی برای تامین مواد اولیه آن وجود ندارد که این مسئله قابل توجیه نیست.

وی افزود: یکی از مهمترین بخش های صنعت فولاد، بحث واحد تحقیق و توسعه است و در طرح جامع فولاد لحاظ شده و با توجه به اینکه مجموعه بزرگ فولاد در کشور شکل گرفته، برای قطعه سازی، به روز رسانی و تکمیل آن، ایمیدرو باید به عنوان اساسی ترین وظیفه اقدام کند. وی اضافه کرد: اکنون در صدور مجوز های توسعه ای، باید به شرایط و ظرفیت های کشور توجه شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)