نقش کلیدی فولاد خوزستان

نقش کلیدی فولاد خوزستان
نقش کلیدی فولاد خوزستان

آهن پرایس : کشورما با تاکید بر صادرات غیرنفتی، برخی صنایع را در اولویت قرار داده است؛ یکی از این صنایع قابل توجه برای ارزآوری می‌تواند صنعت فولاد باشد. در واقع توسعه صادرات، یکی از...

آهن پرایس : کشورما با تاکید بر صادرات غیرنفتی، برخی صنایع را در اولویت قرار داده است؛ یکی از این صنایع قابل توجه برای ارزآوری می‌تواند صنعت فولاد باشد. در واقع توسعه صادرات، یکی از چشم‌اندازهای بلندمدتی است که برای صنعت فولاد در نظر گرفته شده. در سال ۲۰۱۹ میلادی، تولید فولاد خام ایران با رشد چشمگیری روبه‌رو شد و با ۳/ ۴ درصد رشد به تولید ۶/ ۲۵ میلیون تن رسید و با این میزان تولید به جایگاه دهم در زمینه تولید فولاد دست یافت.

به گزارش «آهن پرایس» در این میان شرکت فولاد خوزستان به عنوان دومین قطب فولادساز کشور و داشتن ویژگی هایی مانند دسترسی آسان به آب‌های آزاد برای صادرات، از ویژگی های بسیاری برای تولید و صادرات برخوردار است تا نقش مهم و کلیدی را در جهت توسعه اقتصادی و ارزآوری کشور ایفا کند. از سوی دیگر، شرکت فولاد خوزستان در سال  1368 با تاسیس نخستین واحد احیای‌ مستقیم و کوره قوس الکتریکی، فعالیت خود را با ظرفیت اسمی 5/ 1میلیون تن در سال آغاز کرد و وارد مدار تولید شد. این شرکت فولاد سازی هم اکنون قادر است با توسعه خطوط تولید، ظرفیت اسمی خود را به 3 میلیون و 800 هزار تن انواع شمش‌های فولادی در سال برساند؛ همچنین این شرکت در نظر دارد با احداث و راه‌اندازی واحدهای توسعه‌ای و اقدام‌هایی در راستای تکمیل زنجیره، ظرفیت تولید خود را به 2/ 5 میلیون تن در سال برساند.

همچنین، این مجتمع فولادی با بهبود خطوط تولید و ارزیابی بازار تقاضای محصولات فولادی، توانسته زمینه مناسبی را برای اشتغال‌زایی در استان خوزستان فراهم آورد و در حال حاضر به صورت مستقیم برای ۱۱ هزار نفر و به صورت غیرمستقیم  برای ۱۰۰ هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است. فولاد خوزستان از سه واحد اصلی و مجزا شامل واحد گندله‌سازی، واحد احیای مستقیم و واحد فولادسازی تشکیل شده است. واحد گندله‌سازی این مجموعه خود دارای دو واحد گندله‌سازی است که در مجموع با ظرفیت اسمی 5 میلیون تن در سال در حال فعالیت هستند. در بخش احیای مستقیم این کارخانه نیز سالانه حدود 4 میلیون تن آهن ‌اسفنجی تولید می‌شود.  در واحد فولادسازی نیز تولید شمش صورت می‌گیرد که طی سال‌های گذشته با اتخاذ سیاست‌های راهبردی و صحیح، مدیران این شرکت توانسته اند تولید شمش‌ فولادی را به میزان چشمگیری افزایش دهند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)