نمره قبولی صنعت فولاد کشور

نمره قبولی صنعت فولاد کشور
نمره قبولی صنعت فولاد کشور

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، کارنامه ی عملکرد 40ساله ی بخش صنایع و معادن،تولید و سرمایه گذاری در 40 سالگی انقلاب نتایج درخشانی را نمایان گر است.نتایجی چون افزایش در ظرفیت سازی در سنگ آهن، فولاد و مس، سرمایه گذاری، فعالیت های اکتشافی، رشد اشتغال و توسعه زیر ساخت را که...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، کارنامه ی عملکرد 40ساله ی بخش صنایع و معادن،تولید و سرمایه گذاری در 40 سالگی انقلاب نتایج درخشانی را نمایان گر است.

نتایجی چون افزایش در ظرفیت سازی در سنگ آهن، فولاد و مس، سرمایه گذاری، فعالیت های اکتشافی، رشد اشتغال و توسعه زیر ساخت را که با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت و بخش خصوصی می باشد در بر داشته است.

آمار و گزارش ها مبین آن است که میزان تولید فولاد از 368 هزار تن با رشد 60 برابری به میزان  بیش از 21 میلیون و 800هزار تن رسیده است که همین امر سبب رشد 53 برابری تولید محصولات فولادی و رشد 83 برابری سنگ آهن شده است.

در بخش اشتغال نیز تا کنون با وجود تمام کارشکنی ها، جنگ و تحریم ها در بخش معدن 110 هزار نفر و در بخش صنایع معدنی 600 هزار نفر مشغول به کار هستند. برنامه ریزی های انجام شده نیز مبین آن است که تا سال 1400 افزون بر 42هزار شغل ایجاد خواهد شد که حاصل 16 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد بود.

با نگاهی گذرا به مسیر طی شده ی بخش معدن و صنایع معدنی می توانیم شاهد راه اندازی بیش از 63طرح به ارزش بیش از 5 میلیارد دلار و هم چنین در طول نه ماهه سال جاری 6 طرح به ارزش بیش از 585 میلیون دلار افتتاح شده است که تا پایان سال 97 نیز 19 طرح در نوبت راه اندازی قرار دارند که با احتساب پروژه های افتتاح شده، به ارزشی معادل دو میلیارد و 600 میلیون دلار می رسد.

در بخش اکتشافات نیز دو بخش حفاری و صرف بودجه مورد بررسی قرار می گردد، به طوری که میزان حفاری ها از 25.480 متر سال 82 به بیش از 119 هزار متر در سال 96 رسید. همچنین سرمایه گذاری در این بخش نیز از 49 میلیارد ریال به 1.147 میلیارد ریال از سال قبل افزایش یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • اسدی
    اسدی1397/11/08 - 22:06 پاسخ

    کشف کنید وصادر کنید وبخورید