نوسان بازار آهن توأم با افزایش دلار

نوسان بازار آهن توام با افزایش دلار
نوسان بازار آهن توأم با افزایش دلار

آهن پرایس: روز سه‌شنبه بازار ارز شاهد افزایش قیمت دلار بود، روز گذشته نرخ ارز وارد کانال 28 هزار تومان و در بازار با قیمت 28 هزار و 50 تومان معامله ‌شد، همچنین براساس اخبار روزانه بازار آهن، افزایش نرخ دلار تأثیر مستقیمی در نرخ محصولات فولادی...

آهن پرایس: روز سه‌شنبه بازار ارز شاهد افزایش قیمت دلار بود، روز گذشته نرخ ارز وارد کانال 28 هزار تومان و در بازار با قیمت 28 هزار و 50 تومان معامله ‌شد، همچنین براساس قیمت روز آهن، افزایش نرخ دلار تأثیر مستقیمی در نرخ محصولات فولادی داشته و بازار شاهد افزایش قیمت‌ آهن‌الات بود.

در بورس کالا نیز تقاضای چندانی برای محصولات اولیه از قبیل شمش مشاهده نشد، اما به‌ظاهر میزان خریداران در مقایسه با روزهای گذشته تاحدودی افزایش داشته است. از  اثرات تصمیمات سیاسی  جاری بر افزایش نوسان قیمت‌ها چه در بازار آهن و چه در نرخ دلار، می‌توان به مذاکرات وین اشاره کرد که این روزها اتفاق قابل ملاحظه‌ای در آن رخ نداده و روند آن به‌آرامی طی می‌شود اما با این حال در هر نوسانی که در نرخ‌ها اتفاق می‌افتد بی‌تأثیر نیست.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: سردرگمی و التهابات بازار آهن

از دگر سو همانطور که روز گذشته نیز اشاره شد با تمدید مجوزهای صادرات توسط کارگروه تنظیم بازار، با وجود افزایش قیمت‌ها تفاوت چندانی از نظر افزایش یا کاهش تقاضا در بازار آهن رخ نداد. با این تفاسیر فضای بازار آهن در این ایام پر از نوسان است و در روز گذشته مدام  قیمت‌های محصولات با تایید و قیمت افزایشی دوم و سوم اعلام شد.  اما با این‌حال رشد بیش‌از اندازه قیمت‌ها در طولانی مدت توجیهی ندارد.

اما گزارش‌ها از قیمت روزانه بازار آهن بیانگر رشد قیمت میلگرد در اغلب مبادی فروش بود اما با این‌حال بعضی شرکت‌ها افزایش قیمت نداشتند. همچنین قیمت ناودانی و قیمت نبشی در اغلب شرکت‌ها رشد 150 الی 200 تومانی را تجربه کرد.

همچنین قیمت پروفیل نیز با رشد 100 تومانی مواجه بود و تیرآهن هم در قسمت‌های شاخه‌ای و کیلوفروشی با رشد محسوسی اعلام قیمت شد.

عرضه ورق گرم در بورس کالا
اخبار روز گذشته حاکی از این است که شرکت فولاد مبارکه در پی تقاضای انجمن فولاد و نوردکاران سرد، ورق گرم را در بورس کالا عرضه کرده است تا تولیدکنندگان ورق سرد از این محصول استفاده کنند. این محصول که در بورس کالا با عنوان «ورق گرم نوردکاران» ارائه می‌شود به دستور وزیر صمت در جهت تثبیت بازار ورق انجام گرفته است. در همین راستا روز گذشته 40 الی 50 درصد ظرفیت ماهانه ورق گرم در بورس کالا عرضه شد، به همین دلیل تولیدکنندگانی که مواد اولیه خود را از طریق بورس کالا خرید می‌کنند موظف هستند تا بالای 90 درصد ورق گرم که تهیه می‌کنند، در بورس کالا ورق سرد ارائه کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)