نوسان در قیمت آهن آلات

نوسان در قیمت آهن آلات
نوسان در قیمت آهن آلات

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، قیمت آهن آلات در هفته گذشته شاهد نوساناتی بود. قیمت میلگرد در ثبات به سر می برد. میانگین سایز 14 تا 25 کارخانه ذوب آهن در روز شنبه 22840 ریال بوده است. در روز یکشنبه برخی تلاش هایی برای افزایش قیمت میلگرد انجام دادند اما ناموفق بود. البته مزه بازار دستشان آمد و در روز سه شنبه بحث هایی درمورد افزایش قیمت در هفته آینده انجام دادند. میانگین قیمت تیرآهن ذوبی از سایز 14 تا 18 26000ریال ثابت و خرید آن محدود بوده است. 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، قیمت آهن آلات در هفته گذشته شاهد نوساناتی بود. قیمت میلگرد در ثبات به سر می برد. میانگین سایز 14 تا 25 کارخانه ذوب آهن در روز شنبه 22840 ریال بوده است. در روز یکشنبه برخی تلاش هایی برای افزایش قیمت میلگرد انجام دادند اما ناموفق بود. البته مزه بازار دستشان آمد و در روز سه شنبه بحث هایی درمورد افزایش قیمت در هفته آینده انجام دادند. میانگین قیمت تیرآهن ذوبی از سایز 14 تا 18 26000ریال ثابت و خرید آن محدود بوده است. احتمالا با توجه به شرایط به وجود امده، قیمت میلگرد درهفته آینده روند افزایشی خواهد داشت مخصوصا که جو بازار به گونه ای است که آماده تغییر قیمت آهن آلات وجود دارد. ماه های پایانی سال فضای جنب و جوش زیاد است بخصوص تا پایان ژانویه که اوج خریدهای خاور دور می باشد امکان افزایش صادرات وجود دارد.

در هفته گذشته موضوع کاهش حقوق گمرکی شمش وجود داشت که طبق مصوبه به 5.1 درصد رسید، در کنار ان سود بازرگانی 5 درصد و مالیات ارزش افزود با ارز 4300 تومان( حداقل) هست که به این صورت با نرخ حداقل 480 دلار هرتن برای وزن های بالا قیمت تمام شده شمش بعد از خارج شدن از گمرک کمتر از 2400 تومان برای هر کیلو نخواهد شد. تصویب این مصوبه بیشتر به درد نمایش برای سازمان تجارت جهانی می خورد زیرا برای شمش سی آی اس به راحتی نمی توان اعتبار یوزانس باز کرد، در نتیجه در صورتی که واردات شمش به قیمت صفر درصد هم انجام شود باز هم به صرفه نیست. فاصله قیمت نهایی شمش وارداتی با تولید داخلی با احتساب مالیات ارزش افزوده حداقل 11 درصد است، این در شرایطی است که با  وارداتی با همین قیمت ارز به گمرک برسند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)