نوسان هزار تومانی قیمت آهن

نوسان هزار تومانی قیمت آهن
نوسان هزار تومانی قیمت آهن

بازار فولاد و آهن چند روزی است که در مدار نوسانی به کار خود ادامه می دهد و همین امر موجب شده تا شاهد اعلام قیمت های ضد و نقیضی از سوی برخی بنکداران و تولیدکنندگان باشیم. در رابطه با این موضوع رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ...

بازار فولاد و آهن چند روزی است که در مدار نوسانی به کار خود ادامه می دهد و همین امر موجب شده تا شاهد اعلام قیمت های ضد و نقیضی از سوی برخی بنکداران و تولیدکنندگان باشیم. در رابطه با این موضوع رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد بیان کرد: اینکه ما نمی‌دانیم چه اتفاقی در بازار افتاده که یک روزه قیمت آهن هزار تومان نوسان پیدا می‌کند. در واقع ما در جریان تصمیم گیری های صورت گرفته از سوی ستاد تنظیم بازار، بورس و عرضه محصولات کارخانه‌ها به بازار نیستیم.

حمیدرضا رستگار با اشاره مجدد به اینکه بازار آهن این روزها با نوسانات قیمتی همراه است، افزود: در بازار فولاد و آهن هزار میلیارد تومان منابع مالی در حال تبادل است است اما باید پرسید در بازاری که نیاز ۱۷ میلیون تنی دارد چرا هیچ نظارتی بر قیمت‌ها صورت نمی‌ گیرد. وی همچنین با طرح این سوال که چرا باید برای ورق عرض بلند در بورس کالا 6 الی 7 هزار تومان قیمت زده شود اما در بازار ۱۰ هزار تومان به فروش برسد، افزود: سود حاصل شده از این اختلاف قیمت ها به جیب چه کسانی می رود؟ به چه دلیل هیچ شفاف سازی در بخش قیمت گذاری، فروش آهن و ورق های فولادی صورت نمی گیرد؟ چگونه می توان این شرایط قیمت دهی را ساماندهی کرد؟

با توجه به آمارهای کسب شده از وضعیت بازار آهن، طی چند روز اخیر قیمت آهن آلات با افزایش همراه بوده است بطوری که شاهد کاهش هزار تومانی قیمت ورق نسبت به چند هفته اخیر بودیم. در این میان حتی برخی از بنکداران به دلیل نوسانات موجود در بازار از اعلام قیمت موجودی محصولات خود خودداری کردند. حمیدرضا رستگار در پایان تصریح کرد: وضعیت بازار آهن قابل قبول نیست و باید دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کرده و دلایل نوسانات قیمت‌ها را بررسی کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)