نوسانات ارزی موجب فرار سرمایه ها از بازار خواهدشد

نوسانات ارزی موجب فرار سرمایه ها از بازار خواهدشد
نوسانات ارزی موجب فرار سرمایه ها از بازار خواهدشد

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در اولین روز های اردیبهشت ماه سال جاری قیمت میلگرد سایز 8 تا 32 میلیمتر 26896 ریال بوده، اما قیمت آن تا روز چهارشنبه اولین هفته اردیبهشت ماه به 26688 ریال رسید. دلیل این کاهش قیمت رکود و سرگردانی بازار فولاد بوده است. در روز چهارشنبه شمش فولاد خوزستان در بورس به فروش رسید و همین امر موجب شد تا بازار کمی شرایط مطلوب تری پیدا کند. در حال حاضر قیمت 

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در اولین روز های اردیبهشت ماه سال جاری قیمت میلگرد سایز 8 تا 32 میلیمتر 26896 ریال بوده، اما قیمت آن تا روز چهارشنبه اولین هفته اردیبهشت ماه به 26688 ریال رسید. دلیل این کاهش قیمت رکود و سرگردانی بازار فولاد بوده است. در روز چهارشنبه شمش فولاد خوزستان در بورس به فروش رسید و همین امر موجب شد تا بازار کمی شرایط مطلوب تری پیدا کند. در حال حاضر قیمت پایه فروش شمش فولاد خوزستان 22000 ریال می باشد که با این اوصاف امکان کاشه قیمت مقاطع در بازار همچنان وجود دارد. علی الخصوص که قیمت اهن اسفنجی نیز روندی کاهش را در پیش گرفته است. امکان اثر گذاری این موضوع بر بازار ضایعات نیز وجود دارد و احتمالا روند قیمتی ضایعات را نزولی خواهد کرد اما این روند تا رسیدن به قیمت کف به سادگی نبوده و زمانبر می باشد چرا که کارخانه های تولید کننده در حال حاضر محصولاتشان را با شمش 2350 تومانی تولید می کنند.

خبر های بازار فولاد حاکی از تولید میلگرد های با شمش 2300 تومانی تا یک هفته آینده می باشد. جدا از نرخ شمش موضوع دیگری وجود دارد رقابت در فروش می باشد چرا که کارخانه ها با مشکل نقدینگیمواجه هستند و برای تامین نقدینگی خود نیاز به فروش محصولاتشان در بازار رقابت دارند.

فشار بازار برای کاهش قیمت تیرآهن ها

در روز شنبه به طور میانگین قیمت تیرآهن 14 تا 18 ، 30267 ریال به ازای هر کیلوگرم اعالام شد و تا روز سه شنبه این مبلغ به 30067 ریال در اصفهان رسید. وضعیت نبشی و ناودانی های نیز به همین صورت بود و تا روز سه شنبه که کاهش قیمت در حد نزدیک به 800 ریال هر کیلو بود، در آخر هفته متوقف شد.

بازار صادرات مقاطع که اکثرا در اختیار بخش خصوصی بود طی یک ماه اتی زیر سوال خواهد رفت. کارخانه ها از یک طرف باید پیمان ارزی بسپارند و از طرف دیگر ارز را به 42000 یال به دولت بفروشند . این مساله بازار داخلی را بیشتر تهدید خواهد کرد البته صادرات به عراق و افغانستان مشمول این مقررات نیست ولی در سایه دلار 5700 تومانی صادرات ما به افریقا و خاور دور شروع شده بود که با این نرخ عملا متوقف می ماند. بخصوص آن که قیمت میلگرد در خارج از ایران نزولی است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)