نوسانات غیر واقعی بازارآهن

نوسانات غیر واقعی بازارآهن
نوسانات غیر واقعی بازارآهن

نوسانات اخیر بازار آهن سبب گشت تا رئیس اتحادیه آهن با اشاره به افزایش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی قیمت میلگرد در روزهای پایانی هفته ی اخیر، این افزایش قیمت ها را غیر واقعی بداند و اعلام کند که این نابه سامانی ها در زمانی که نه در بازار اتفاق خاصی رخ داده و نه  تغییری در مصرف به ...

نوسانات اخیر بازار آهن سبب گشت تا رئیس اتحادیه آهن با اشاره به افزایش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی قیمت میلگرد در روزهای پایانی هفته ی اخیر، این افزایش قیمت ها را غیر واقعی بداند و اعلام کند که این نابه سامانی ها در زمانی که نه در بازار اتفاق خاصی رخ داده و نه  تغییری در مصرف به وجود آمده، کاملا غیر منطقی می باشد. البته در میان بعضی از افراد متأثر از تغییرات قیمتی حاصل شده در تمامی کالاها عطش خرید را در بازار آهن تشدید می کند. 

وی با بیان اینکه عده ای در بورس بیش از نیاز خود محصول خریداری کرده  و آنها را در بازار آزاد با قیمت های بالاتر به فروش می رسانند، افزود: چندین بار اعلام شده است که نظام توزیع ایراد دارد و همین ایرادات باعث شده برخی افراد سود جو از این خلاها سوء استفاده کرده و کالاها را چندین ماه در انبارهایشان نگهداری کنند و بعد با قیمت های بالاتر به فروش رسانند. رئیس اتحادیه آهن همچنین تصریح کرد: برای ما نیز سوال است که چرا فروشندگان باید با چندین واسطه کالا را در اختیار بگیرند و اصلا چه کسی قیمت ها را در بازار تعیین می کند که همین امر سبب می گردد تا بازار با وجود عدم رونق، پیوسته با نوسان قیمت روبه رو باشد. 

وی همچنین با انتقاد از اینکه چرا باید نظام توزیعی آهن و فولاد اصلاح نشود، افزود: وجود واسطه ها در بازار باعث شده است تا رانت بیش از گذشته و به راحتی خودنمایی کند و قیمت ها به صورت غیر منطقی مدام تغییر دهد. البته برای حل این موضوع نامه نگاری های متعددی با وزارت صنعت انجام شده است اما تا کنون هیچ توجهی به آنها نشده است. حال با توجه به بی توجهی مقامات فولادی به راه حل های ارائه شده  توسط اتحادیه ها باید منتظر ماند و دید چه آینده ی اسف باری در انتظار بازار خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)