نوسانات قیمت میلگرد همپای دلار

نوسانات قیمت میلگرد همپای دلار
نوسانات قیمت میلگرد همپای دلار

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در اواخر خرداد ماه، قیمت میلگرد در بازار آزاد همزمان با ارزش دلار بالا رفت. لازم به تذکر است که این شتاب نوسانی تا اواخر تیر ماه ادامه داشت و در 30 تیر ماه میانگین قیمت میلگرد آجدار از مرز 11 هزار و 700 تومان عبور کرد. البته با پایین آمدن ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در اواخر خرداد ماه، قیمت میلگرد در بازار آزاد همزمان با ارزش دلار بالا رفت. لازم به تذکر است که این شتاب نوسانی تا اواخر تیر ماه ادامه داشت و در 30 تیر ماه میانگین قیمت میلگرد آجدار از مرز 11 هزار و 700 تومان عبور کرد. البته با پایین آمدن نرخ دلار نرخ میلگرد نیز پایین آمد مجددا میانگین قیمت این محصول از مرز 10 هزار تومان پایین تر رفت. اکنون پرسش اصلی این است که ارزش واقعی میلگرد چه میزان است و هنوز نرخ آن دچار نوسانات ارزی میشود؟می توان جواب آن را در تخلیه شدن کامل حباب میلگرد پیدا کرد که در این صورت ارزش میلگرد تا 8 هزار تومان می رسد.

رییس هیات مدیره انجمن نوردکاران اذعان داشت که مواد اولیه داخلی بایستی 75% ظرفیت واحد های نوردی را تشکیل دهند.با وجود این هیچ دلیلی برای گرانی میلگرد نیست.در حالی که قیمت شمش در بازارهای جهانی حدود 392دلار است.ولی در بازارهای داخلی با نرخ 500 دلار به فروش می رسد. همین مسئله سبب گرانی میلگرد در بازار داخلی شده است. این مقام مسئول تاکید دارد که با پایبندی فولادسازان به مصوبات ستاد تنظیم بازار و عرضه 60%شمش های تولیدی خویش با قیمت منطقی به بورس کالا، قیمت میلگرد نیز مجدد به نرخ  8 هزار تومان خواهد رسید البته وی  به آینده خوشبین نیست و باور دارد با اختیار داشتن فولادسازان و و انجمن فولاد تمامی برنامه های اجرا شده توسط وزارت صنعت به نتیجه نخواهد رسید .صراحتا تاکید دارد:که ایشان رانت  اقتصادی به نفع خودشان ایجاد کرده اند. 

به اعتقاد یکی از اعضای هیات مدیره انجمن فولاد دلیل گرانی میلگرد توقف عرضه شمش در بورس کالا برای دو هفته متوالی می باشد. البته در شرایط کمبود مواد اولیه واحد های نوردی،کارخانجات تولید شمش نیز قیمت هایی بالاتر از قیمت واقعی اعلام کردند که همین امر سبب بالا رفتن قیمت میلگرد در چند ماه اخیر گشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)