نوسانات قیمتی بازار آهن

نوسانات قیمتی بازار آهن
نوسانات قیمتی بازار آهن

آهن پرایس: در روز گذشته درشرایطی که نرخ دلار نقدی در بازار آزاد با رشد 150 تومانی به رقم 25 هزار و 850 تومان رسید و نرخ فروش اسکناس دلار روی تابلوی صرافی ملی نیز 180 تومان بالا رفت و با رقم 25 هزار و 730 تومان اعلام شده است در همین خصوص بازار آزاد آهن از ثبات نسبی...

آهن پرایس: در روز گذشته درشرایطی که نرخ دلار نقدی در بازار آزاد با رشد 150 تومانی به رقم 25 هزار و 850 تومان رسید و نرخ فروش اسکناس دلار روی تابلوی صرافی ملی نیز 180 تومان بالا رفت و با رقم 25 هزار و 730 تومان اعلام شده است در همین خصوص بازار آزاد آهن از ثبات نسبی و البته بیشتر افزایش‌های جسته گریخته در قیمت مقاطع طویل فولادی مشاهده شد که نشان می‌دهد برخی تولیدکنندگان میلگرد آجدار که روزهای گذشته قیمت محصولاتشان در سقف قیمتی قرار گرفته بود، نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشته ‌اند، اما برخی دیگر از نوردکاران نرخ میلگرد آجدار تولیدی خود را بین 100 تا 200 و بعضا بین 400 تا 500 تومان افزایش داده‌اند. 

در این میان اما برخی تولیدکنندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی قیمت اجناس خود را نسبت به روزهای گذشته ثابت نگه داشته‌اند و البته بعضی دیگر از تولیدکنندگان این حوزه نیز قیمت محصولاتشان را تا 300 تومان گران ‌تر کرده‌اند. شرکت فولاد ناب تبریز هم قیمت نبشی‌های 12 متری خود را حدود 1200 تومان افزایش داده است، اما نرخ محصولات 6 متری خود را نسبت به روزهای گذشته ثابت نگه داشته است. 

همچنین شنیده‌های ما از بنگاه‌های اصفهان نیز حاکی از آن است که در روز گذشته قیمت تیرآهن ذوبی در سایزهای پرمصرف نسبت به دو روز پیش بین 100 تا 225 هزار تومان رشد کرده است. اما بیشتر تولیدکنندگان تیرآهن کیلویی نرخ محصولاتشان را نسبت به روزهای گذشته ثابت نگه داشته ‌اند. البته جز شرکت ماهکار فلز که قیمت تیرآهن 14 خود را در روز گذشته 700 تومان گران‌ تر کرده است. 

با این حال، هنوز هم برخی نورد کاران قیمت روزانه محصولاتشان را اعلام نکردند و منتظر مشخص شدن نتایج معاملات بورس کالا شدند. البته با رقابت سنگینی که روز گذشته در معاملات مقاطع طویل مشاهده کردیم، اگر بازار آزاد بتواند در برابر افزایش شدید قیمت مقاومت کند، با توجه به رشد شدید نرخ محصولات فولادی منطقه CIS در گزارش تازه متال بولتن، بعید نیست که روز شنبه فنر قیمت مقاطع طویل در بازار آزاد در برود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • سعید حاجیانی
    سعید حاجیانی1399/10/05 - 13:37 پاسخ

    به نظر شما برای پروژه ای که سه ماه آینده شروع میشه الان اهن خرید کنم یا صبر کنم؟

    • علی
      علی1399/10/07 - 12:01

      معمولا آخر دی ماه کف قیمت آهنه، اگر حتما قصد شروع ساخت دارید بخرید.