نگاه کلی به صنعت فولاد

نگاه کلی به صنعت فولاد
نگاه کلی به صنعت فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی دو سه دهه تلاش وهمت فراوان صنعت فولاد رشد چشم گیری را تجربه می کند و تولید محصولات با کیفیت بالا و مطابق استاندارد های بین المللی از موفقیت های چند دهه تلاش در کشور می باشد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی دو سه دهه تلاش وهمت فراوان صنعت فولادرشد چشم گیری را تجربه می کند و تولید محصولات با کیفیت بالا و مطابق استاندارد های بین المللی از موفقیت های چند دهه تلاش در کشور می باشد.

فولاد در هر کشوری از پایه های مهم اقتصادی بوده و مصرف سرانه آن نیز در جهش ارزیابی صنعتی محاسبه می شود بدین منظور نباید این صنعت بزرگ و حاکمی را درگیر چالش های صادراتی نمود.کشوری که غنی از ذغایر سنگ آهن و دارای کارخانجات بسیاری در عرصه تولید محصولات فولادیاست، صنعت فولاد را از عناصر مهم در صنایع استراتژیک قلمداد می کند.

این صنعت با پشتکار و خودکفایی توانست از تولیدی با ظرفیت تولید 500هزار تن در چند دهه گذشته به تولید 25 میلیون تن در سال جاری دست یابد که قرار گرفتن در جایگاه دهم دنیا نشانگر این افتخار بزرگ می باشد البته این صنعت به این رتبه ی جهانی اکتفا نخواهد کرد و با برنامه ریزی ومدیریت کارا قطعا جایگاه بهتری را هدف قرار داده است. بدین ترتیب در پیش بینی آینده صنعت فولاد نکته حائز اهمیت این است که با توجه به شرایط اقتصادی، تقاضای فولاد در کشور کاهش داشته و مصرف فولاد در کشور به کمتر ۱۳ میلیون تن در سال نزدیک شود که تقریبا با تولیدی دو برابر نیاز بازار داخل مواجه می شویم و اگر نتوان مازاد تولید را روانه بازارهای صادراتی کرد، حتما با چالش جدی در آینده ای نه چندان دور مواجه خواهیم شد.
البته در کسب این موفقیت ها نباید تنها به نقاط قوت پرداخت بلکه نقاط ضعف و قوت را در کنار هم معنا پیدا خواهند کرد تا با درک مشقت های طی شده در این عرصه دریابیم کسب این میزان افتخار سختی های زیادی داشته است.

ضعف های مدیریتی و اتخاذ راهبرد های بدون تمرکز در احداث پروژه هایی مثل شرکت فولاد مبارکه در سال های گذشته در شهر اصفهان به جای بندر عباس به دلیل امنیت بالاتر در زمان  جنگ با عراق سیاست صحیحی نبوده؛ اما در آن دوران تامین امنیت کارخانه و دوری از حملات دشمن موجب اتخاذ چنین تصمیمی شد. نتیجه این تصمیم نادرست، مشکلات زیست محیطی و کم آبی در شهر اصفهان بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • حسن حیدری
    حسن حیدری1397/11/26 - 01:04 پاسخ

    قیمت فولاد روز