نگاهی بر میزان تولید صنعت فولاد

نگاهی بر میزان تولید صنعت فولاد
نگاهی بر میزان تولید صنعت فولاد

بنا بر گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، ایران که امروز جایگاه خود را با وجود تحریم های گسترده، در بین ۱۰ فولاد ساز شاخص جهان تثبیت کرده، در اندیشه رسیدن به رتبه یک رقمی است و این امر مهم با همسو سازی زنجیره فولاد، در مسیر تحقق سند چشم‌انداز ادامه می یابد. افزایش ۸۶ میلیون تن ظرفیت...

بنا بر گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، ایران که امروز جایگاه خود را با وجود تحریم های گسترده، در بین ۱۰ فولاد ساز شاخص جهان تثبیت کرده، در اندیشه رسیدن به رتبه یک رقمی است و این امر مهم با همسو سازی زنجیره فولاد، در مسیر تحقق سند چشم‌ انداز ادامه می یابد. افزایش ۸۶ میلیون تن ظرفیت زنجیره آمارهای مورد بررسی، گویای آن است که در دوره ۹۸ - ۱۳۹۲ بالغ بر ۸۶ میلیون تن زنجیره فولاد به مورد اجرا و بهره برداری رسیده و این درحالی است که در شروع سال ۱۳۹۲ ظرفیت این بخش ۱۲۰ میلیون تن اعلام شده بود. 

تولید کنسانتره در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۲۸ میلیون تن با رشد ۸۰ درصدی به رقم حدود ۵۰ میلیون تن رسید؛ هرچند که در حال حاظر از دغدغه‌ های فولاد سازان تامین خوراک اصلی همانا کنسانتره سنگ آهن است اما توسعه برنامه‌ های اکتشافی از سوی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشو این امر مهم را می تواند پاسخگو باشد. هم چنین تولید گندله سنگ آهن نیز در دولت از سطح ۲۲ میلیون تن با افزایش ۲۶ میلیون تنی، رقم ۴۸ میلیون تن را محقق ساخت. 

نکته مهم دیگری که می توان گفت، رشد ۱۱ میلیون تنی ظرفیت فولاد از رقم ۲۲ میلیون تن در سال ۹۲ به سطح ۳۳ میلیون تن در سال ۹۶ است که در مسیر سند چشم‌ انداز ۱۴۰۴ بسیار امیدوار کننده محسوب می ‌شود. رشد تولید کنسانتره و گندله بررسی ها نشان می دهد، هدف پیش بینی شده برای تولید سنگ آهن رقم ۹۴ میلیون تن در دستور کار قرار گرفته و در عین حال ظرفیت این بخش به همین میزان است. آمارهای منتشر شده گویای آن است که در سال گذشته با ظرفیت ۸۶ میلیون تنی در این زمینه، افزون بر ۸۶ میلیون تن سنگ آهن تولید شد که نسبت به سال ۹۶ رشد یک درصدی داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • اسماعیل
    اسماعیل1398/12/05 - 11:26 پاسخ

    این همه آمار و ارقام نشان از خود کفایی و تولید مازاد در صنایع فولاد رو باور کنیم یا این گرونی ها رو؟ م کشور ما اگه وارد کننده بود و هیچ تولیدی نداشتیم فکر کنم حال و روز مصرف کننده نهایی بهتر بود