نگاهی به مشکلات صنعت فولاد

نگاهی به مشکلات صنعت فولاد
نگاهی به مشکلات صنعت فولاد

احرامیان: هزینه های بالا در صنعت فولاد باعث شده تا قدرت رقابت پذیری از ایران گرفته شود. بهادر احرامیان، مدیرعامل فولاد یزد از تولید کنندگان فولاد است که وجود وام های ارزی و شرایط آن ها را در بخش صنعت فولاد یک معضل می داند، اگرچه نگاهی دو جانبه به این موضوع دارد. بهادر احرامیان در ادامه افزود: برای نتیجه گیری این موضوع باید پرداخت های ارزی وام ها را بصورت همه جانبه مورد بررسی قرار داد. یک سمت  این موضوع تولید کنندگانی هستند که یک وام

احرامیان: هزینه های بالا در صنعت فولاد باعث شده تا قدرت رقابت پذیری از ایران گرفته شود.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بهادر احرامیان، مدیرعامل فولاد یزد از تولید کنندگان فولاد است که وجود وام های ارزی و شرایط آن ها را در بخش صنعت فولاد یک معضل می داند، اگرچه نگاهی دو جانبه به این موضوع دارد.

بهادر احرامیان در ادامه افزود: برای نتیجه گیری این موضوع باید پرداخت های ارزی وام ها را بصورت همه جانبه مورد بررسی قرار داد. یک سمت این موضوع تولید کنندگانی هستند که یک وام را به دلار یا هر ارز دیگری دریافت می کنند و با بالا رفتن ارزش آن ارز در بازپرداخت وام دچار مشکل می شوند. از سوی دیگر بانک که پرداخت وام را انجام داده است مدعی می شود که با افزایش قیمت محصولات سود تولیدکنندگان نیز افزایش می یابد که در این صورت توان بازپرداخت آن ها هم بالا خواهد رفت.

احرامیان عنوان کرد: ادعای هر دو طرف قابل تامل می باشد. اگرچه برای حل این مشکلات باید ایرات اساسی که در راس وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد که برای بدست آوردن نتیجه بهتر باید بنگاه به بنگاه بررسی شود.

مدیر عامل فولاد یزد در آخر خاطر نشان کرد: در کشور ما نرخ تعدیل ارز سالانه پایین و نرخ بازپرداخت بالا در پروژه ها سبب شده تا تامین منابع مالیپروژه ها دشوار شود و به موجب آن قدرت رقابت پذیری ما در سطح جهانی گرفته شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)