نگاهی به نرخ سنگ آهن در بازار جهانی

نگاهی به نرخ سنگ آهن در بازار جهانی
نگاهی به نرخ سنگ آهن در بازار جهانی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن ؛ پیش‌بینی‌ها در ماه‌های گذشته روی رشد قیمت سنگ آهن در اواخر سال میلادی تاکید داشت و کارشناسان این افزایش قیمت را با توجه به شواهد از قبل خبرداده بودند. یکی از مهم‌ ترین دلایلی که باعث این پیش بینی افزایشی برای قیمت شده را باید سیاست‌های کلان چین در حوزه سنگ‌آهن دانست ؛ سیاست‌هایی که در حال حاضر با موضوع آلودگی‌های زیست محیطی ارتباطی محکم برقرار کرده  کرده است. موضع چین در حال حاضر در قبال سنگ‌آهن


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن ؛ پیش‌بینی‌ها در ماه‌های گذشته روی رشد قیمت سنگ آهن در اواخر سال میلادی تاکید داشت و کارشناسان این افزایش قیمت را با توجه به شواهد از قبل خبرداده بودند. یکی از مهم‌ ترین دلایلی که باعث این پیش بینی افزایشی برای قیمت شده را باید سیاست‌های کلان چین در حوزه سنگ‌آهن دانست ؛ سیاست‌هایی که در حال حاضر با موضوع آلودگی‌های زیست محیطی ارتباطی محکم برقرار کرده است. موضع چین در حال حاضر در قبال سنگ‌آهن با کاهش ظرفیت‌های تولید این ماده اولیه در کارخانه‌های کوچک و قدیمی همراه شده، کاهش ظرفیت‌هایی که سیگنال‌های کاهش عرضه را به بازار مخابره کرده و در نهایت باعث روند افزایشی این ماده اولیه شده است.
برخی کارشناسان بین‌المللی معتقدند در سال آینده میلادی که کمتر از ۲ هفته به آغاز آن مانده است، نرخ سنگ آهن در بازار جهانی کاهش خواهد یافت. این اتفاق برآمده از افزایش عرضه در بازار جهانی است. افزایشی که به راه‌اندازی یک معدن جدید در برزیل و علاوه بر آن کاهش تولید فولاد در چین مربوط می‌شود.
در همین حال موجودی سنگ آهن همچنان در حال رشد است و این رشد موجودی از معدن عظیمی که شرکت واله در برزیل ساخته، سرچشمه می‌گیرد. همچنین بنابر پیش‌بینی‌های وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا ، تولید سنگ آهن این کشور نیز از ۸۴۱ میلیون تن در امسال به ۸۳۰ میلیون تن در سال 2018 میلادی و ۸۲۰ میلیون تن در سال 2019 کاهش خواهد یافت. در این میان نگاهی به بازار داخلی انداختیم . سهم صادرات ایران به بازار جهانی، سال به سال رو به کاهش است. این کاهش به خاطر رقبایی همچون چین و استرالیا است که سهم گسترده ای در بازار را به خود اختصاص داده اند. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)