نگرانی اهن فروشان از وضعیت بازار

نگرانی اهن فروشان از وضعیت بازار
نگرانی اهن فروشان از وضعیت بازار

اکبر شمشیری رئیس اتحادیه دفاتر آهن فروشان در گفتگویی با اشاره به نوسانات نرخ آهن عنوان کرد: طی چند هفته اخیر قیمت ها در بازار اهن متاثر از نرخ دلار افزایش یافت اما در بازار اهن شاهد معامله چندانی در روز های اخیر نبوده ایم. در حال حاضر این بازار تحت تاثیر نرخ دلار بوده و وارد یک دوره رکود شده است اگرچه ماه رمضان بر میزان این رکود می افزاید. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، اکبر شمشیری در ادامه افزود: در شرایط فعلی در بخش ساخت و ساز

اکبر شمشیری رئیس اتحادیه دفاتر آهن فروشان در گفتگویی با اشاره به نوسانات نرخ آهن عنوان کرد: طی چند هفته اخیر قیمت ها در بازار اهن متاثر از نرخ دلار افزایش یافت اما در بازار اهن شاهد معامله چندانی در روز های اخیر نبوده ایم. در حال حاضر این بازار تحت تاثیر نرخ دلار بوده و وارد یک دوره رکود شده است اگرچه ماه رمضان بر میزان این رکود می افزاید.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، اکبر شمشیری در ادامه افزود: در شرایط فعلی در بخش ساخت و ساز مسکن، خرید آپارتمان و... رکود وجود دارد که این رکود موجب تشدید رکود در بازار آهن الات شده است. چرا که اکنون قیمت اهن در بازار تحت تاثیر نرخ دلار است و در بازار اهن معامله ای صورت نمی گیرد، تنها چنانچه سازنده ای برای ساخت خود نیاز فوری به اهن و مشتقات آن داشته باشد و یا پروانه ساخت آن در حال ابطال باشد، از بازار مقداری جزئی خرید می کند.

شمشیری در پاسخ ب این پرسش که بالا رفتن قیمت دلار چه میزان بر قیمت آهن الات تاثیر گذار بوده است، اظهار داشت: روند صعودی قیمت دلار موجب شد تا حدودی قیمت مواد اولیه در بود افزایش یابد و قیمت شمش اهن در زمان عرضه حدود 200 تا 250 تومان افزایش یافت که باعث بالا رفتن قیمت محصولات فولادی از جمله شمش، میلگرد، تیرآهن، نبشی و... شد.

رئیس دفاتر اتحادیه اهن فروشان گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ شمش آهن از کیلویی 2300 تومان به 2500 تومان، موجب نگرانی بسیاری از اهن فروشان از وضعیت بازار اهن و رکود و گرانی در آن شده است.

شمشیری در ادامه با بیان اینکه اولین فروش شمش آهن از کارخانه های تولیدی و قیمت آن در بورس انجام می شود، خاطر نشان کرد: چنانچه بازار دارای رونق باشد در بورس شاهد افزایش قیمت خواهیم بود و اگر بازار در شرایط رکود باشد، قیمت ها بدون تغییر باقی خواهد ماند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)