نگرانی متقاضیان از روند بازار آهن

نگرانی متقاضیان از روند بازار آهن
نگرانی متقاضیان از روند بازار آهن

گزارشات کسب شده توسط تحلیلگران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن ، حاکی از افزایش هزینه های باربری در پی دو نرخی شدن بهای سوخت تا یکماه آینده می باشد. از مدت ها قبل برای محاسبه ی هزینه ی حمل و نقل بار، فرمول های زیادی مورد بررسی قرار گرفت...

گزارشات کسب شده توسط تحلیلگران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن ، حاکی از افزایش هزینه های باربری در پی دو نرخی شدن بهای سوخت تا یکماه آینده می باشد. از مدت ها قبل برای محاسبه ی هزینه ی حمل و نقل بار، فرمول های زیادی مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه اخیرا راهکاری جهت حل مشکلات این بخش تعبیه و به اطلاع عموم رسانده شد. اگر چه نتیجه ی این میزان  تلاش مسئولین هیچ وقت مشخص نشده و هزینه حمل بار توسط باربری ها موجود در سطح کشور همچنان به صورت سلیقه ای اعمال می شود.

با توجه به نوسانات بازار و عدم ثبات موقت در کاهش قیمت های محصولاتی چون میلگرد و ورق در هفته جاری،  انتشار اخبار تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، بنابر دو نرخی شدن بهای سوخت مصرفی و سهمیه بندی آن،  تا کمتر از یک ماه آینده پیش بینی شرایط بازار را بسیار دشوار کرده است. اگرچه مسئولان اعلام داشته اند که : قیمت بنزین سهمیه بندی تغییر نخواهد کرد و قیمت دوم بنزین نیز افزایش چندانی را تجربه نمی کند چراکه میزان افزایشی کمتر از 30 درصد برای آن  محتمل دانسته اند .

در روز جاری با کاهش نرخ دلار در مقایسه با  سایر واحد های پولی جهانی و هم چنین اعلام خبری از جانب رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با جدیت بیشتر در پیگیری دستورالعمل های بازار بار که به تصویب شورای پول و اعتبار به منظور مهار تورم در جامعه  رسیده است، سبب شد تا  کارخانه ها روند افزایشی قیمت محصولات خود را متوقف ساخته و قیمت آهن آلات در بازار آهن، امروز  به جزء در برخی مبادی تقریبا بدون تغییر باقی بماند.

در شرایط کنونی کشور، یکی از اولویت های اصلی اقتصاد عملیات بازار باز می باشد؛ ساختاری که بانک مرکزی به کمک آن می تواند نرخ های موجود در بازار را کنترل کرده و در نهایت  لگام تورم را مهار کند.

با توجه به نوسانات موجود در بازار آهن و  عدم  امکان ثبت اخبار لحظه ای در سایت، بر آن شدیم تا اخبار لحظه ای و اتفاقات بازار آهن را در کانال تلگرامی "آهن خبر" به اطلاع شما همراهان گرامی برسانیم. از این رو  می توانید با بهره گیری از اخبار کوتاه و لحظه ای ارائه شده در کانال تلگرامی آهن خبر، تصمیمات مناسب تری نسبت به انجام خرید خود اتخاذ نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

به منظور اطلاع از اخبار لحظه ای بازار آهن، فولاد و مسکن در کانال تلگرام آهن خبر عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (19)

  • ج
    ج1398/01/29 - 02:48 پاسخ

    تو ایران که انرژی رو یک بیستم قیمت به تولید صنایع سنگین میدن حق ندارن قیمت رو بخاطر گرونی سوخت بالا ببرن که این دیگه اخر سو استفاده از وضعیت بحرانی موجود هستش

  • علی
    علی1398/01/28 - 17:52 پاسخ

    ببینید به کجا رسیدیم ،همش می‌زنیم تو سر کله همدیگه ! اینقدر تورم و افزایش های شدید دیدیم که به ۳۰ درصد افزایش بهای سوخت میگیم افزایش ناچیز بهای سوخت !

  • اقتصاد دان
    اقتصاد دان 1398/01/28 - 16:36 پاسخ

    عزیزان و خریداران محترم دیروز خدمت شما عرض کردم و تحلیل اقتصادی آنرا نیز بیان کردم که ظرف چند روز آینده قیمتهای میلگرد بشدت کاهش میابد عجله نکنید ضمنا خریدارانی که فردا و ظرف چند روز آینده میلگرد خرید نمایند متضرر میشوند

  • عامل فروش
    عامل فروش1398/01/28 - 16:31 پاسخ

    مردم حالا نوبت شماست خرید نکنید قیمتها حتما بشدت شکسته خواهد شد امروز علیرغم مقاومت کارخانه داران قیمتها از ظهر تا سقف ۳۰۰ تومان و حتی در پاره ای از موارد تا سقف ۴۰۰ تومان هم کاهش داشت هر کس ظرف جند روز پیش رو خرید کند متضرر میشود

  • عامل فروش
    عامل فروش 1398/01/28 - 16:06 پاسخ

    امروز ظهر قیمتها در بازار تا سقف ۳۰۰ تومان هم کاهش داشت و انشاالله بیشتر هم کاهش می یابد

  • عامل فروش
    عامل فروش 1398/01/28 - 16:04 پاسخ

    پرایس عزیز ( امروز کارخانجات قیمتهای خود جزء در برخی موارد ثابت نگه داشتند) واقعا شما خودت را به خواب زدی یا در خوابی امزوز ا ز ظهر قیمتها تا دویست تومان دز بازار شکسته شد شما به کارخانه ها قولی داده ای که قیمتها را بالا اعلان کنی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!؟؟؟؟

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1398/01/28 - 16:13

      دوست عزیز (لطفا متن خبر را به دقت مطالعه فرمایید) 👈🏻💥 در روز جاری با کاهش نرخ دلار در مقایسه با سایر واحد های پولی جهانی و هم چنین اعلام خبری از جانب رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با جدیت بیشتر در پیگیری دستورالعمل های بازار بار که به تصویب شورای پول و اعتبار به منظور مهار تورم در جامعه رسیده است، سبب شد تا کارخانه ها روند افزایشی قیمت محصولات خود را متوقف ساخته و قیمت آهن آلات در بازار آهن، امروز به جزء در برخی مبادی تقریبا بدون تغییر باقی بماند.💥 آیا در این خبر متنی مبنی بر افزایش قیمت ذکر شده است؟؟؟؟؟ یا ما قیمت پایه برای محصولی اعلام کرده ایم؟؟؟؟ انتشار خبر بازار آهن در سایت مربوط به ساعات اولیه روز جاری می باشد که کارخانه ها قیمت ها را با ثبات اعلام کرده بودند. کاهش قیمت ها از ساعات میانی روز از سوی کارخانه ها اعلام شده است. خواهشمند است متن را با دقت بیشتری مطالعه نمایید.

  • علی
    علی1398/01/28 - 15:13 پاسخ

    حالا بزار دو نرخی بشه بعد تو به طبل بکوب .از خدا بی خبر

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1398/01/28 - 15:28

      دوست محترم، ما موظف هستیم اخبار را به روز اعلام نماییم چراکه اخبار از تاریخ گذشته هم توهین به شعور مخاطب به حساب می آید و هم در تحلیل صحیح وضعیت فعلی ناکارآمد می باشد.

  • بهمن ایوبی
    بهمن ایوبی1398/01/28 - 15:03 پاسخ

    تو راخدا ببینید با چه کلکی میخواهند کلاسر مردم بگذارند برای سال 98مجلس اجازه هیچ گونه افزایش برای حامل های انرژی نداد بهانه تحریم سپاه سودی نداشت حالا گرانی بنزین را جلو کشیدندقیمت واقعی کیلویی3000تومان است که تاحدودی به بازار رونق می دهد بازار کاهشی است اگر درخرید عجله نکید بزودی همه چیز درست خواهد شد. فردا اهن پرایس خواهد نوشت چون کلیسا درفرانسه اتش گرفت اهن گران خواهد شد پس در خریداهن اقدام کنید

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1398/01/28 - 15:15

      دوست گرامی، مجموعه آهن پرایس هیچ شخصی را اجبار به خرید نمی کند!!! شما از تمام متن بُعد منفی رو انتخاب می کنید و آن را به این مجموعه ارتباط می دهید در صورتی که در همین خبر ذک شده است :💥"در روز جاری با کاهش نرخ دلار در مقایسه با سایر واحد های پولی جهانی و هم چنین اعلام خبری از جانب رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با جدیت بیشتر در پیگیری دستورالعمل های بازار بار که به تصویب شورای پول و اعتبار به منظور مهار تورم در جامعه رسیده است، سبب شد تا کارخانه ها روند افزایشی قیمت محصولات خود را متوقف ساخته و قیمت آهن آلات در بازار آهن، امروز به جزء در برخی مبادی تقریبا بدون تغییر باقی بماند." 💥 چرا به این بند توجه نمی کنید که در مورد مهار تورم و جلوگیری از افزایش قیمت تحلیل آمده است؟؟؟ بهتر است قبل از قضاوت کمی در خصوص متن منتشر شده تأمل فرمایید.

  • احمد
    احمد1398/01/28 - 14:20 پاسخ

    پرایس عزیز دست از سر این مردم مظلوم بردار همه اطلاع دارند که فقط وفقط تقاضا نرخ را مشخص می کنه روانی کردن جوبازار دیگه سودی نداره تنها راه نجات از ورشکستگی بازار اهن رونق بازارمیباشد که انهم تا قیمت به تعادل که همان کیلویی3000تومان است بر نگردد خریدی صورت نخواهد گرفت زیرا مردم از این بیشتر توان خرید ندارند اگرکسی هم خرید کند ضرر خواهد کرد

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1398/01/28 - 15:25

      دوست گرامی، شما اگر جزء فعالان بازار آهن باشید، باید از این امر اطلاع داشته باشین که افزایش قیمت مساوی است با کاهش تقاضا و کسادی کار ما ...! از این رو عقل سلیم حکم می کند که ما در انتظار کاهش قیمت ها باشیم!!! اگر مردم از موضوع اهمیت تقاضا و عرضه آگاه باشند پس نیازی نیست که با اخبار و یا تحلیل روز بازار آهن تحت تأثیر قرار بگیرند چراکه خودشان آگاهی کامل دارند و جو روانی در بازار بر آنها تأثیر نمی گذارد. مجموعه ما یک سایت اطلاع رسانی است و موظف هستیم تمامی اخبار را اعم از افزایش یا کاهش قیمت و دلایل آن، پوشش دهیم. تحمل حقیقت برای کسانی که به دنبال اخبار کذب می گردند قطعا تلخ است!!! تمامی فعالان و متقاضیان مصرفی که سال هاست در این عرصه حضور دارند، از تمامی موارد اثرگذار بر بازار آگاه هستند و اخبار موثق را پیگیری می نمایند؛ از این رو اخباری بر این اساس را موثر بر تحریک تقاضا و ایجاد جو روانی نمی دانند.

  • علی
    علی1398/01/28 - 12:30 پاسخ

    آخه افزایش هزینه های باربری چه موضوعیه که انتخاب شده.مگه چقد در افزایش قیمت اثرگزاره.به موضوعات مهمتر بپردازید.ضمنا خیلی از کارخانجات تا این ساعت کاهش داشته اند.

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1398/01/28 - 12:41

      موضوع اصلی این مطلب چیز دیگری است. خواهشا هنگام مطالعه توجه نمایید... در مطلب وابستگی افزایش هزینه حمل، نرخ بنزین و قیمت آهن آلات بیان شده است. چنانچه پیگیر بازار طی ماه های اخیر بوده باشید، درک این مطلب کاملا واضح می باشد چراکه در سال اخیر شاهد اعتصاب کامیون داران و افزایش نرخ کرایه حمل و به تبع آن انباشت محصولات سفارشی مشتریان در انبار کارخانه ها بودیم که موجب افزایش چندباره قیمت ها شد. تمامی موضوعات مطرح شده در تحلیل ها، پس از بررسی کارشناسان این حوزه منتشر خواهد شد.

  • بابک
    بابک1398/01/28 - 12:28 پاسخ

    پرایس یکی به نعل میزنه یکی به میخ. خودشون هم میدونن اما همین الان زیر این نظر، نظر میذاره که ما هم....

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1398/01/28 - 12:32

      همراه گرامی، وظیفه ما تنها اطلاع رسانی اخبار روز می باشد. چه ما این خبر را نشر دهیم، چه نشر ندهیم، باز هم رسانه های رسمی تحلیل های روز را انتشار خواهند داد. مجموعه ما از بیان واقعیت شانه خالی نمی کند چراکه موظف هستیم تمامی اخبار منتشر شده در رسانه های اجتماعی مرتبط به آهن و فولاد را تحت پوشش قرار دهیم.

  • محمدیان
    محمدیان1398/01/28 - 12:18 پاسخ

    اهن پرایس محترم این خبر کلان نیم ساعت آمد بیرون و مجلس تایید نکرد مخالفت کرد چرا همیشه جو گرانی و روانی میندازی بازار اول ببین خبر تایید شده بعد بازار داغ کن ممنون

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1398/01/28 - 12:27

      با احترام. دوست گرامی لطفا به نکات ذکر شده در اخبار توجه نمایید. در تحلیل آمده است: "انتشار اخبارِ تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا" ... ! در این مطلب تنها انتشار خبر ذکر شده است نه مصوبه یا دستورالعمل تأیید شده!!! لطفا اول با دقت مطالعه م تحلیل بفرمایید، سپس انگشت اتهام را به سمت مجموعه آهن پرایس اشاره کنید.