نگرانی نوردکاران در سال جدید

نگرانی نوردکاران در سال جدید
نگرانی نوردکاران در سال جدید

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، نایب رئیس انجمن تولید کنندگان در خصوص نخستین نشست جلسه نوردکاران در سال 98 اظهار داشت: جلسه نخست صنف نوردکاران در سال جدید برگزار گردید که به رسم هر ساله هم برای تبریک سال نو و هم بررسی برنامه های انجمن، مرور ... 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، نایب رئیس انجمن تولید کنندگان در خصوص نخستین نشست جلسه نوردکاران در سال 98 اظهار داشت: جلسه نخست صنف نوردکاران در سال جدید برگزار گردید که به رسم هر ساله هم برای تبریک سال نو و هم بررسی برنامه های انجمن، مرور عملکرد انجمن در سال گذشته ، مطرح شدن مسائل اعضاء و اطلاع از نقطه نظرات آنها هدف گذاری شده بود.

توافقات انجمن فولاد و گمرک برای به روز رسانی ارزش پایه گمرکی در حال اجراست که یکی از مسایل مطرح شده در مورد بخشنامه اخیر معاونت معدن در خصوص کف عرضه ها بود؛ لذا در این مورد قرار بر این شد که انجمن این مشکلات را به وزارت صمت و کمیته تنظیم بازار منعکس کند. مسئله مهم دیگری که مطرح شد نرخ های صادراتی بود که تفاوت بین سایزهای مختلف محصولات یا تفاوت ارزش های گمرکی بین گمرکات مختلف و یا بالا تر بودن ارزش گمرکی نسبت به قیمت های واقعی صادراتی، مشکلات زیادی را برای کارخانجات ایجاد کرده و برای بازگرداندن ارز و تعهد سپاری ارزی مشکل آفرین است. این مسئله به عنوان یکی از مسائل مهم اعضا بود که از انجمن درخواست پیگیری داشتند و در دستور کار هیئت مدیره انجمن قرار گرفت. البته انجمن در خصوص به روز رسانی ارزش پایه گمرکی به توافقات خوبی با گمرک دست یافته، که در حال اجرایی شدن است.

آسیب شدید نوردکاران از عدم ثبات تصمیمات دولتی و نوسان مقررات، یکی از دغدغه های مهم دیگر اعضا بود که به نظر شاید مهمترین نگرانی نوردکاران در سال جدید به شمار می رود و این امر به عدم ثبات تصمیمات دولتی و نوسان مقررات برمی گردد. نوردکاران نگرانند که اگر دوباره با نوسانات ارزی و التهابات بازار فولاد مواجه شوند و نوع برخورد و نگرش معاونت معدنی و وزارت صمت و دولت مانند سال قبل باشد، واقعا بدنه بخش نورد به عنوان کسانی که نوک پیکان قرار دارند و با مصرف کننده و مشتری نهایی در ارتباط هستند، بسیار آسیب پذیر گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)