نگرانی های تدام افزایش قیمت در بازار فولاد

نگرانی های تدام افزایش قیمت در بازار فولاد
نگرانی های تدام افزایش قیمت در بازار فولاد

تا به امروز روند کاهشی بازار جهانی فلزات پایه نتوانسته تاثیر چندانی بر بازار فولاد گذارد و روند صعودی قیمت ها در این بازار قابل مشاهده است. این موضوع امر بسیار  مهمی است که به تداوم افزایش قیمت ها پس از ماه رمضان و تعطیلات عید فطر در کشور های اسلامی کمک شایانی می کند علی الخصوص در شرایطی که وضعیت بازار فولاد در سراسر دنیا تمایل به افزایش قیمت دارد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، این در شرایطی است که پیش بینی ها حاکی از افزایش

تا به امروز روند کاهشی بازار جهانی فلزات پایه نتوانسته تاثیر چندانی بر بازار فولاد گذارد و روند صعودی قیمت ها در این بازار قابل مشاهده است. این موضوع امر بسیار  مهمی است که به تداوم افزایش قیمت ها پس از ماه رمضان و تعطیلات عید فطر در کشور های اسلامی کمک شایانی می کند علی الخصوص در شرایطی که وضعیت بازار فولاد در سراسر دنیا تمایل به افزایش قیمت دارد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، این در شرایطی است که پیش بینی ها حاکی از افزایش میزان تقاضای فولاد در قاره اروپا و همچنین تاثیر گذاری اعمال تعرفه های واردات به امریکا می باشد. در این میان تحرکات محدود و دقیق بعضی از عوامل افزایش قیمت سنگ آهن در بازار های چین در کنار افزایش قیمت کک متالوژی ایران در همین بازار به عنوان سیگنال‌های جانبی افزایش قیمت ها مورد توجه می باشد. اگرچه کاهش نرخ قراضه که بیشتر در اواسظ هفته گذشته خود نمایی کرد را هم باید مورد توجه قرار دهیم. در حال حاضر نمی توانیم هیچ گونه اظهار نظری در رابطه با تاثیر گذاری افزایش تعرفه واردات فولاد به امریکا داشته باشیم چرا که با افزایش قیمت ها میزان حجم تاثیرگذاری اعمال تعرفه ها با کاهش مواجه خواهد شد.

پیش بینی بازار فولاد حاکی از روند آرام تقاضا در حوزه یورو سال 2018 و حرکت به سمت بهبود بازار می باشد. در سال گذشه میلادی میزن مصرف ظاهری فولاد اتحادیه اروپا 1.3 درصد رشد سالانه داشته است. این در حالی است که این رقم برای سال جاری میلادی حدود 2.3 درصد هدف گذاری شده است که باید این میران به 162 میلیون تن رسد. همچنین یوروفر پیش بینی کرده است که میزان تقاضای فولاد وزه یورو در سال 2019 رشد 1.6 درصدی خواهد داشت.

یوروفر پیش بینی کرده است که میزان صادرات فولاد اروپا به امریکا با توجه به وضع تعرفه های جدید با کاهش 50 درصدی مواجه شود. اگرچه این میزان به قیمت فولاد در بازار امریکا وابسته می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)