هجوم خریدهای هیجانی به بازار آهن

هجوم خریدهای هیجانی به بازار آهن
هجوم خریدهای هیجانی به بازار آهن

طبق بررسی های به عمل آمده از روند فعالیت صنایع فولادی، آمار و ارقام منتشر شده از آن حاکی از وضعیت نه چندان مطلوب در حوزه های وابسته به این صنف همچون بخش عمرانی کشور می باشد که اخبار داغ  پس‌رفت آن نسبت به سنوات...

طبق بررسی های به عمل آمده از روند فعالیت صنایع فولادی، آمار و ارقام منتشر شده از آن حاکی از وضعیت نه چندان مطلوب در حوزه های وابسته به این صنف همچون بخش عمرانی کشور می باشد که اخبار داغ  پس‌رفت آن نسبت به سنوات گذشته نقل محافل بوده است. علیرغم وجود برخی سیگنال های مثبت در بازار داخلی متاثر از تغییر روند بازار ارز و همچین روند صعودی بازارهای صادراتی که یکی از اهداف فولادسازان بزرگ کشور می باشد، بروز هیجانات مقطعی در بازارهای داخلی و هجوم نقدینگی به این بازارها واقعیت غیر قابل انکاری را بیان داشته که حجم تقاضای واقعی مصرف در بازار داخلی اگر کاهش پیدا نکرده باشد، به هیچ عنوان روند افزایشی را هم نپیموده است.

تنها عامل موثر در تغییر روند بازار در سمت و سوی افزایشی، هجوم تقاضای هیجانی به واسطه برخی نگرانی‌ها از کاهش ارزش سرمایه های سرگردان به بازارها و در مقابل آن مهندسی عرضه بالادستی ها از طریق بورس کالا و کنترل حجم خروجی عرضه های محدود در بازار داخلی و در نتیجه بروز التهاب و ظهور برخی افزایش قیمتها در دوره های متناوب از گذشته تا کنون بوده است.

کارشناسان آهن پرایس معتقدند که تنظیم بازارآهن کشور فارغ از هر گونه بروز نوسانات احتمالی در بازار ارز یا بازارهای جهانی در دستان ناظر بازار و دستورالعمل تنظیم بازار داخلی قرار دارد؛ البته اگر فولادسازان خود را موظف به رعایت این دستورالعمل ها بدانند و ناظر بازار در خصوص اجرایی شدن این تصمیمات مصمم باشد. معمولا نرخ های داخلی پایین تر از نرخ فروش جهانی برای فولادسازان کشور، پذیرفته شده نبوده و نیست و همواره تمنای سهم بیشتر از بازار داخلی تا حد فروش به نرخ جهانی در بازار داخلی را داشته‌ این در حالی است که هزینه های تولید و عمده مواد اولیه انها توام با یارانه ریالی و حمایت های دولتی تامین شده و لذا این موضوع همواره به عنوان یک خواستگاه مهم برای مصرف کننده داخلی مورد توجه بوده و هست.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)