هشت فاکتور تاثیر گذار بر قیمت های بازار اهن

هشت فاکتور تاثیر گذار بر قیمت های بازار اهن
هشت فاکتور تاثیر گذار بر قیمت های بازار اهن

بازار آهن در روز های پایانی هفته گذشته پس از حدود سه هفته کاهش قیمت، وارد دوره جدیدی از افزایش قیمت ها شد تا بدین وسیله روند بازار را تغییر دهد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در شرایط فعلی هشت عامل وجود دارد که بطور مستقیم بر روند بازار اهن الات تاثیر می گذارد. این عوامل عبارتند از: نوسانات قیمتی دلار، نزدیک شدن به زمان سختگیری های بین المللی...

بازار آهن در روز های پایانی هفته گذشته پس از حدود سه هفته کاهش قیمت، وارد دوره جدیدی از افزایش قیمت ها شد تا بدین وسیله روند بازار را تغییر دهد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در شرایط فعلی هشت عامل وجود دارد که بطور مستقیم بر روند بازار اهن الات تاثیر می گذارد. این عوامل عبارتند از: نوسانات قیمتی دلار، نزدیک شدن به زمان سختگیری های بین المللی، ایجاد رکود نسبی در بازار، کاهش میزان موجودی انبار ها، کاهش حجم تولید در واحدهای نوردی، کاهش میزان عرضه محصولات فولادی در بورس کالا، روند صعودی نرخ شمش و تعطیلات اربعین در هفته گذشته، که همه آن ها موجب شده تا بازار روز به روز ضعیف تر شود.

 هر چه هفته های بیشتری می گذرد، پتانسیل بازار سازی در بازار بیشتر می شود و به نظر می آید رکود تورمی تنها یک ذهنیت باشد که در آینده باز هم بر بازار حاکم خواهد شد. در حال حاضر این وضعیت در بازار مشهود می باشد، بطوری که پس از یک هفته ثبات نسبی با چند جرقه شاهد افزایش مجدد قیمت ها بوده ایم. همچنین در این شرایط هیچ تقاضای جدی برای خرید اهن الات و محصولات فولادی از سوی مصرف کنندگان وجود ندارد.

خبر های بازار آهن حاکی از اثر گذاری افزایش قیمت شمش بر مقاطع آهن طی هفته گذشته می باشد. این افزایش قیمت شمش در شرایطی رخ داده است که شاهد کاهش میزان عرضه در بورس کالا نیز هستیم و موجب شده تا وضعیت بازار اهن شکننده تلقی شود.

 تجربه نشان داده است تاثیرات ناشی از افزایش قیمت دلار بر بازار آهن الات ماندگار نیست و موقتی خواهد بود. بر همین اساس پس از رشد قیمت ها در هفته گذشته، امروز شاهد عدم ماندگاری این روند در بازار هستیم. گزارشات بدست آمده از وضعیت بازار آهن در اولین روز از هفته جاری حاکی از ثبات قیمت ها در اکثر بخش ها می باشد. در حال حاضر بخش میلگرد آجدار، قوطی پروفیل و نبشی ها اعلام ثبات قیمت کرده اند. قیمت دیگر محصولات هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی بازار آهن نشان میدهد قیمت این مقطع نیز ثابت خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • محمدم
    محمدم1397/08/13 - 09:06 پاسخ

    حتما قیمتها پایین خواهد آمد.خدا کنه اونایی که مسبب این اوضاعند خیر نبینن.این پولهایی که کارخانه داران بی حساب از افزایش بی رویه آهن آلات بدست آوردند قطعا آنها را به زمین خواهد زد.