هشدار برای واسطه گران فولادی

هشدار برای واسطه گران فولادی
هشدار برای واسطه گران فولادی

آهن پرایس: علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با حذف واسطه گران در بخش فولاد کشور، گفت: برحسب جلسات صورت گرفته با مدیران بخش فولاد و مسئولان این بخش، تصمیماتی جدی جهت عرضه تمامی محصولات این زنجیره در بورس کالا گرفته شده است که ...

آهن پرایس: علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با حذف واسطه گران در بخش فولاد کشور، گفت: برحسب جلسات صورت گرفته با مدیران بخش فولاد و مسئولان این بخش، تصمیماتی جدی جهت عرضه تمامی محصولات این زنجیره در بورس کالا گرفته شده است که کشف واقعی قیمت ها سبب از بین رفتن واسطه گری می شود و از دیگر سو موجب می شود تا فولاد از کالای سرمایه ای به محصولی برای بخش تولید تبدیل شود.  

این نماینده مجلس در ادامه افزود: می توان گفت که تولید در زنجیره فولاد رابطه مستقیم و کاملا وابسته با عرضه دارد و توسط این موضوع جان می گیرد که در این میان فقط بورس کالا می تواند این ارتباط را صحیح و به صورت مستقیم پیش ببرد.

علی جدی همچنین به نقش بورس کالا در حذف کردن واسطه گران اشاره کرد و اینگونه اظهار داشت: شفافیت موجود در معاملات بورس کالا می تواند سبب شفافیت در تمام عرضه های زنجیره فولادی شود و همانطور که می دانیم این روزها بازارهای کالایی نیاز به این شفافیت برای تصمیم گیری درست و سنجش دقیق شرایط را دارند.

وی در ادامه بیان کرد: ماه هاست که مسئولان از تولیدکنندگان بالا دست می خواهند عرضه های کم را متوقف کنند و صنایع پایین دست نیز مواد اولیه خریداری شده را وارد خط تولید کنند و از واسطه گری جلوگیری کنند اما این تلاش‌ ها به دلیل عرضه بخش بزرگی از تولیدات در خارج از بورس جواب نمی‌ دهد چرا که آمار این بخش شفاف نیست.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: سود جویی خارج از بورس سنگ آهن

علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با از بین رفتن واسطه گری گفت: اگر تمامی فعالان زنجیره فولاد در بورس کالا شرکت کنند و شاهد عرضه های خارج از بورس کالا نباشیم، در آن صورت بر تولید شفافیت کامل حاکم می شود و هیچ شرکتی نمی ‌تواند براساس منافع شخصی خود عرضه کم و یا واسطه گری انجام دهد.

اگر شاهد مخالفت برخی افراد با عرضه تمامی زنجیره فولاد در بورس کالا باشیم در این صورت دلیل آن حذف منافع برخی افراد پرنفوذ در بازار است چرا که شفافیت بورس هشدار برای ادامه فعالیت این افراد در امر واسطه گری فولاد است.

جدی تصریح کرد: با توجه به استراتژیک بودن صنعت فولاد، باید میزان دقیق تولید، مصرف داخلی و صادرات شفاف شود که این شفافیت با تمرکز عرضه در بورس کالا و البته کشف قیمت منطقی و به دور از نرخ ‌گذاری دستوری به دست می آید، با تحقق این رویه هر شرکتی که خارج از این چرخه عمل کند، مشخص می‌شود که به جای تولید به امر واسطه‌ گری مشغول بوده و طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)