همکاری ایران باشرکت های اروپایی

همکاری ایران باشرکت های اروپایی
همکاری ایران باشرکت های اروپایی

مشاور موسسه مشورتی بتاماتریکس در انگلیس گفت: برخلاف قوانین تعرفه های ضد دامپینگ، شراکت ایران با کشور های اروپایی برای ایجاد پروژه های صنعتی، می تواند شرایط را برای رسیدن ایران به بازار اتحادیه اروپا ایجاد سازد. اتحادیه اروپا تعرفه ای وضع کرده مبنی بر اینکه واردات فولاد از سوی کشور های ایران، اوکراین، روسیه و برزیل تا 33 درصد امکان پذیر است. این موضوع سبب نگرانی در تهران در...

مشاور موسسه مشورتی بتاماتریکس در انگلیس گفت: برخلاف قوانین تعرفه های ضد دامپینگ، شراکت ایران با کشور های اروپایی برای ایجاد پروژه های صنعتی، می تواند شرایط را برای رسیدن ایران به بازار اتحادیه اروپا ایجاد سازد.

اتحادیه اروپا تعرفه ای وضع کرده مبنی بر اینکه واردات فولاد از سوی کشور های ایران، اوکراین، روسیه و برزیل تا 33 درصد امکان پذیر است. این موضوع سبب نگرانی در تهران در مورد صادرات فولاد در آینده به اروپا شده است.

یک کارشناس ایرانی در مورد پشت سر گذاشتن این تعرفه می گوید: ایران می تواند شرکت های مشترکی با شرکت های اروپایی ایجاد کرده و از این طریق قوانین این تعرفه را پشت سر گذارد.

این تعرفه ها بین 5.3 تا 33 درصد می باشد و برای هر شرکت و هر کشور متفاوت است. مثلا برای فولاد مبارکه این مقدار، 23 درصد می باشد. عمادی افزود: تصمیمی که از طرف اتحادیه اروپا گرفته شده، برای کشوری مانند ایران که می خواهد صادرات فولادش را تا 30 درصد در سال آینده افزایش دهد بسیار آزار دهنده است و باعث می شود تا تاثیرات منفی بر روی صادرات فولادش بگذارد. این در شرایطی است که بسیاری معتقد هستند که بازار فولاد اروپا، بزرگترین بازار برای صادرات فولاد ایران است. به این دلیل است که ایران بخاطر هزینه های گزاف تولید، قادر به رقابت کردن با رقیب های منطقه ای نیست.

طبق گفته های عمادی، تشکیل این پروژه های صنعتی مشترک با شرکت های اروپایی می تواند شرایط را برای ایران جهت رسیدن به بازار اروپا ایجاد سازد. مقدار تولید فولاد ایران در نیمه اول سال 96 نسبت به نیمه اول سال 95، 13.7 درصد افزایش داشته است.

طبق امارهای اعلام شده از اتحادیه جهانی فولاد، کشور ایران در شش ماه اول سال جاری میلادی، 9.94 میلیون تن تولید فولاد خام داشته است.

 

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)