هیجان کاذب آفت بازار فولاد

هیجان کاذب آفت بازار فولاد
هیجان کاذب آفت بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، نوسان نرخ ارز مدت‌ هاست که به ‌عنوان یک راهبر یا لیدر روانی در بازار فولاد ایفای نقش کرده است. جو روانی تاکنون با ضریب خطای قابل قبولی هیجانات در بازار فولاد را ایجاد کرده است و با رشد قیمت در بازار آزاد شاهد افزایش جذابیت خرید بوده‌ ایم...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، نوسان نرخ ارز مدت‌ هاست که به ‌عنوان یک راهبر یا لیدر روانی در بازار فولاد ایفای نقش کرده است. جو روانی تاکنون با ضریب خطای قابل قبولی هیجانات در بازار فولاد را ایجاد کرده است و با رشد قیمت در بازار آزاد شاهد افزایش جذابیت خرید بوده‌ ایم، البته عکس این رخداد را هم شاهد هستیم. این رویکرد کلی در بازه ‌هایی از زمان نگران‌ کننده عمل کرده و در دوره‌ هایی نیز به تثبیت اوضاع در بازار فولاد انجامیده است. در شرایط فعلی که بهای دلار آزاد تکانه ‌های پیدا و پنهان بزرگی را به همراه داشته است هم این رویکرد ادامه داشته و می ‌تواند آینده نه چندان جذابی را برای بازار فولاد به همراه آورد. واقعیت آن است که تخمین آینده نوسان قیمت دلار از اغلب فعالان بازار ساخته نیست همان‌گونه که نرخ کمتر از ۱۲ هزار تومان بخش‌ های مهمی از بازار فولاد را شوکه کرد.

از سوی دیگر مشخص نیست که ذهنیت فعالان بازار فولاد از چه قیمت دلاری حمایت می‌کند اگر چه این ذهنیت هیچ اثری بر واقعیت ‌های بازار دلار نداشته ولی برای تغییر فاز در بازار فولاد کافی است. این مطلب را باید یک نگرانی در بازار فولاد به ‌شمار آورد، زیرا تحلیل غلط ارزی به خرید و فروش‌ های هیجانی منجر خواهد شد و اثرگذاری آن را تنها خود بازار فولاد متحمل می ‌شود. البته تجربه نشان داده که بازار جز در التهاب مثبت و منفی نرخ چندان هم به فروش هیجانی دست نزده است ولی خرید هیجانی را بارها به وضوح مشاهده کرده ‌ایم. این روند عمومی البته باز هم ادامه خواهد داشت و تا زمانی که فعالان بازار فولاد داخلی نپذیرند که بهای دلار آزاد اثرگذاری سریع بر واقعیت‌های بنیادین یعنی حجم عرضه و تقاضای واقعی و موثر ندارد این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)