وجود مشکل سرراه فعالیت آهن‌فروشان و تولیدکنندگان

وجود مشکل سرراه فعالیت آهن‌فروشان و تولیدکنندگان
وجود مشکل سرراه فعالیت آهن‌فروشان و تولیدکنندگان

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن و فولاد در رابطه با رکود در صنعت ساخت و ساز و تاثیرات آن بر بازار آهن آلات عنوان کرد: رکود حاکم بر بازار ساخت و ساز موجب شده تا در بازار آهن الات نیز رکود بوجود آید. در شرایط فعلی معاملاتی در بازار صورت نمی گیرد و همین امر باعث شده تا با افزایش قیمت آهن الات مواجه شویم. در اصل مشکل بوجود آمده مربوط به رکودی می باشد که در

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن و فولاد در رابطه با رکود در صنعت ساخت و ساز و تاثیرات آن بر بازار آهن آلات عنوان کرد: رکود حاکم بر بازار ساخت و ساز موجب شده تا در بازار آهن الات نیز رکود بوجود آید. در شرایط فعلی معاملاتی در بازار صورت نمی گیرد و همین امر باعث شده تا با افزایش قیمت آهن الات مواجه شویم. در اصل مشکل بوجود آمده مربوط به رکودی می باشد که در صنعت ساختمان ایجاد شده است. در همین راستا، کارخانه ها باید تولیدات خود را کاهش دهند تا کالاهای انباشته شده نداشته باشند.

در سمتی دیگر شاهدتعطیلی تعداد زیادی از واحدهای وابسته به این صنف هستیم، زیرا نه تنها رکود بلکه مشکلاتی دیگری نیز برسر راه آهن فروشان و تولیدکنندگان وجود دارد. مشکلاتی از قبیل پرداخت مالیات، که میزان مالیات باید 9 درصد از کل فروش باشد، این در شرایطی است که آهن فروشان حداکثر سودشان یک درصد بوده و این امر امکان پذیر نمی باشد. انتظار می‌رفت در مذاکره با کسبه بازار آهن و فولاد، زمینه اخذ مالیات واقعی فراهم شود، اما مجری قانون یک نوبت مالیات را از کارخانه و بعد از فروشنده دریافت می‌کند. در دوسال اخیر حدود یک هزار و 500 تا یک هزار و 600 واحد توزیع کننده آهن در پایتخت تعطیل شده اند که این آمار در سایر شهر ها حدود یک سوم از واحدهای فعال می باشد. از تیرماه امسال تا پایان شهریورماه بازار آهن و فولاد شاهد افزایش ۷۰ درصدی قیمت بوده است. یکی از دلایل افزایش قیمت فولاد را در بازارهای جهانی را می توان افزایش قیمت الکترود دانست که همین موضوع بر بازار داخلی ما هم تاثیرگذار بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)