وجود مشکلاتی برای واردات در صنعت فولادکشور

وجود مشکلاتی برای واردات در صنعت فولادکشور
وجود مشکلاتی برای واردات در صنعت فولادکشور

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، برای تامین مواد اولیه در حوزه فولاد نیازمند واردات هستیم. نوسانات در قیمت ارز باعث شده تا واردات در صنعت فولاد کشوردچار مشکل شود. اکثر ضنایع کشور بدلیل شرایط نامناسب کشور زیان های زیادی دیده اند که در کنارآن بالا رفتن قیمت ارز باعث می شود که نتوان آیند روشنی را برای تولید فولاد پیش بینی کرد. با توجه به شرایط موجود، نوسان در قیمت

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، برای تامین مواد اولیه در حوزه فولاد نیازمند واردات هستیم. نوسانات در قیمت ارز باعث شده تا واردات در صنعت فولاد کشوردچار مشکل شود. اکثر صنایع کشور بدلیل شرایط نامناسب کشور زیان های زیادی دیده اند که در کنارآن بالا رفتن قیمت ارز باعث می شود که نتوان آیند روشنی را برای تولید فولاد پیش بینی کرد. با توجه به شرایط موجود، نوسان در قیمت ارز طی شش ماهه اول سال جاری از جمله اتفاقات ناگوار در اقتصاد کشور بود. از سوی دیگر فولادسازان کشور بخصوص بخش خصوصی بدلیل عدم دریافت تسهیلات متناسب با نیازان از طرف دولت با مشکلات بسیاری مواجه شدند، چراکه تهیه مواد اولیه وارداتی با نرخ دلار گران و تبدیل آن به محصول نهایی و در نتیجه عرضه محصول به زیر نرخ منطقی از نظر اقتصادی برای هیچ شرکت فولادی بصرفه نمی باشد.در نتیجه این نوسانات موجب رکود در بازار فولاد خواهد شد.
عدم ثبات در قیمت ارز و همچنین موجب بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده است. اگرچه در چند ماه اخیر شاهد روند افزایشی قیمت دلار بوده ایم که باعث محتاط شدن تولیدکنندگان در این بخش شده است. تولیدکنندگانی که با احتیاط مواد اولیه را خریداری می‌کنند و جرأت گرفتن تسهیلات بلندمدت ارز را به خود نمی‌دهند. . بازار فولاد به همراه تولیدکنندگانی که در این صنعت مشغول به کار هستند با تاثیر پذیری از این بازار، از خود واکنش های متفاوتی نشان داده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)