ورود بسته جدید ارزی دولت به بازار

ورود بسته جدید ارزی دولت به بازار
ورود بسته جدید ارزی دولت به بازار

طی روز های اخیر شاهد بروز اتفاقات جدیدی در بازار ارز و سکه هستیم که نتیجه بکار گیری روشی جدید از سوی بانک مرکزی در راستای تغییر سیاست دخالت های دستوری در قیمت بازار و رهاسازی آن طبق قانون عرضه و تقاضا بوده است. در روز هایی که طرح بسته جدید ارزی از سوی دولت اعلام شد، شاهد کاهش قیمت دلاری بودیم که پیش از این به سرعت در حال افزایش بوده و در این راه به نرخ 12000 تومان نیز رسیده است. اجرای کامل این بسته و ورود بیشتر

طی روز های اخیر شاهد بروز اتفاقات جدیدی در بازار ارز و سکه هستیم که نتیجه بکار گیری روشی جدید از سوی بانک مرکزی در راستای تغییر سیاست دخالت های دستوری در قیمت بازار و رهاسازی آن طبق قانون عرضه و تقاضا بوده است. در روز هایی که طرح بسته جدید ارزی از سوی دولت اعلام شد، شاهد کاهش قیمت دلاری بودیم که پیش از این به سرعت در حال افزایش بوده و در این راه به نرخ 12000 تومان نیز رسیده است. اجرای کامل این بسته و ورود بیشتر ارز به بازار دوم قطعا موجب کاهش بیشتر قیمت ها در بازار های کالایی و قیمت محصولات فولادی از قبیل تیرآهن و میلگرد خواهد شد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، شرایط بازار آهن آلات بصورتی است که در حال حاضر اصرار وزارت صمت بر کنترل دستوری قیمت محصولات فولادی از قبیل تیرآهن و میلگرد موجب شده تا نرخ ها در بورس کالا به شدت ملتهب گردد. از سویی به اجبار تولید کنندگان محصولات فولادی خود را در بورس کالا با قیمت های دستوری به عرضه می رسانند و از طرفی دیگر خریداران محصولات فولادی دربورس کالا که معمولا تولید کنندگان لوله و پروفیل شرکت های تولید کننده مقاطع و سفته بازان و واسطه ها هستند، در حال حاضر از شرایط بوجود آمده استفاده می کنند.

وضعیت بازار آهن الات به گونه ای است که سود حداقل 2000 تومان به ازای هر کیلوگرم خرید محصولات فولادی عرضه شده در بورس کالا شرایط را برای واسطه گری ها و سفته بازان بسیار جذاب کرده است و هر روزه انگیزه آن ها برای خرید بیشتر می شود که همین موضوع باعث خواهد شد تا تقاضا در بازار افزایش یافته و قیمت تیرآهن و میلگرد و دیگر محصولات فولادی در کف بازار با افزایش مواجه شود. که نتیجه این کار ضرر تولید کننده و مصرف کننده نهایی خواهد شد و در این میان صنایع پایین دستی فولاد و واسطه ها از سود زیادی برخوردار خواهند شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)