ورود دلار 4200 تومانی از سوی صادرکنندگان

ورود دلار 4200 تومانی از سوی صادرکنندگان
ورود دلار 4200 تومانی از سوی صادرکنندگان

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، رضا شهرستانی در گفتگویی از سوء استفاده فروشندگان خارجی به دنبال افزایش قیمت فولاد و عدم تمایل ورود ارز صادر کنندگان خبر داد. رضا شهرستانی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر شرکت های فولادی شرایط جدید اقتصادی و خروج امریکا از برجام بهدنبال خرید مواد اولیه هستند که همین امر موجب شده تا فروشندگان خارجی از این وضعیت و التهاب بوجود آمده سوء استفاده کرده و اقدام به بالا بردن قیمت هایشان کنند. وی در ادامه

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، رضا شهرستانی در گفتگویی از سوء استفاده فروشندگان خارجی به دنبال افزایش قیمت فولاد و عدم تمایل ورود ارز صادر کنندگان خبر داد.

رضا شهرستانی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر شرکت های فولادی شرایط جدید اقتصادی و خروج امریکا از برجام به دنبال خرید مواد اولیه هستند که همین امر موجب شده تا فروشندگان خارجی از این وضعیت و التهاب بوجود آمده سوء استفاده کرده و اقدام به بالا بردن قیمت هایشان کنند.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه 20 درصد از فروش واحد های فولادی برای تأمین مواد اولیه و خرید قطعات یدکی صرف می شود، افزود: در سال گذشته مجموع تولید واحد های فولادی به 21 میلیون و 900 هزار تن رسید که از این میزان حدود 8.5 میلیون تن صادر گردید و 4 میلیارد دلار ارز وارد کشور شد. در سال جاری قرار است 26 میلیون تن فولاد تولید شد ه و از  این میزان حدود 12 تا 13 میلیون تن صادر شود. اما با توجه به وضعیت بوجود آمده امکان رسیدن به این هدف بسیار دشوار خواهد بود.

رضا شهرستانی با بیان اینکه در بازار های داخلی کشور نیز فروشندگان نگران وضعیت بازار بوده و تمایلی به خرید و فروش ندارند عنوان کرد: با توجه به شرایط بوجود آمده در بازار فولاد، شاهد صحبت هایی میان تولید کنندگان هستیم مبنی بر اینکه اگر محصولی را امروز بفروشند فردا باید همان را گران تر خریداری کنند. که همین موضوع موجب شده تا تولید کنندگان از خرید و فروش کناره گیری کرده و همچنان منتظر ثبات قیمت ها بمانند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه قرار است صادرکنندگان ارز حاصل از صادراتشان را با قیمت 4200 تومانی وارد کنند، اظهار داشت: در صورتیکه فروشندگان ارز را با نرخ 4200 تومانی وارد نکنند آنگاه موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد. در این وضعیت صادر کنندگان با اختلاف قیمت بین بازار ازاد و ارز 4200 تومانی مواجه خواهند شد، به همین منظور ترجیح می دهند در این وضعیت اقدام به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کنند.

مجموعه آهن پرایس در مجتمع فروش آهن آلات تهران واقع شده است که با مراجعه به سایت مجموعه اهن پرایس می توانید آدرس بازار آهن تهران را در آن بیابید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرامی مجموعه از قیمت روز آهن آلات با خبر شده و برای مشاوره در زمینه آهن آلات و یا خرید آهن با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)