وضع تعرفه جدید امریکا برای فولاد

وضع تعرفه جدید امریکا برای فولاد
وضع تعرفه جدید امریکا برای فولاد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بر اساس آمار بدست آمده، از سال2000 میلادی تا به امروز حدود 50 هزار نفر در صنایع فولاد سازی امریکا بیکار شده اند. فولاد سازان امریکایی در حدود 140 هزار کارگر دارند که تنها 6.5 میلیون ان ها از سوی شرکت های استفاده کننده فولاد که از تعرفه های جدید لطمه خواهند دید، بکار گرفته شده اند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در این باره می گوید: طی روز های آتی، دستور وضع تعرفه بر واردات فولاد و المینیوم صادر خواهد شد.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بر اساس آمار بدست آمده، از سال2000 میلادی تا به امروز حدود 50 هزار نفر در صنایع فولاد سازی امریکا بیکار شده اند. فولاد سازان امریکایی در حدود 140 هزار کارگر دارند که

 تنها 6.5 میلیون ان ها از سوی شرکت های استفاده کننده فولاد که از تعرفه های جدید لطمه خواهند دید، بکار گرفته شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در این باره می گوید: طی روز های آتی، دستور وضع تعرفه بر واردات فولاد و المینیوم صادر خواهد شد. در صورتی که این تعرفه وضع شود، لطمه بزرگی به تولید کنندگان چینی و بعضی هم پیمانان امریکا از جمله کانادا خواهد خورد. برخی از صادر کنندگان ولاد به امریکا در پاسخ به دونالد ترامپ گفته اند که 'تلافی' خواهند کرد.

طبق گفته های دونالد ترامپ، قرا است 25 درصد تعرفه گمرکی برای فولاد و همچنین 10 درصد برای آلمینیوم در نظر گرفته شود. کشور امریکا بزرگ ترین وارد کننده فولاد و المینیوم در دنیا است و میزان وارداتش حدود چهار برابر صادراتش می باشد. فولاد وارداتی امریکا از بیش از 100 کشور تامین می گردد.

وی در روز پنج شنبه ضمن اعلام این تصمیم در توییتی نوشت که ایالات متحده امریکا تا کنون از تجارت نا عادلانه بسیار لطمه دیده است. با اعلام این تصمیم، شاخص سهام داو جونز در بورس نیویورک ۱.۷ درصد افت کرد. در عین حال ارزش سهام شرکت‌های فولاد آمریکا با افزایش بسیاری مواجه گردید.

کشور چین از بزرگترین صادر کنندگان فولاد و المینیوم به کشور امریکا می باشد. با توجه به این تصمیم احتمال واکنش جدی از سوی کشور چین وجود دارد. چین از چندی پیش اعلام کرده که تلافی خواهد کرد. هم‌چنین تحلیل‌گران درباره احتمال درگرفتن "جنگ‌های تجاری" جدید ابراز نگرانی کرده‌اند.

این افزایش عوارض ها برای فولاد و آلومینیوم در عین حال که می‌تواند جبهه جدیدی از جنگ اقتصادی واشنگتن علیه پکن تلقی شود، می‌تواند به هم‌پیمانان اقتصادی آمریکا از جمله کانادا، مکزیک و ژاپن هم لطمه بزرگی بزند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)