وضعیت جهانی بازار فولاد

وضعیت جهانی بازار فولاد
وضعیت  جهانی بازار فولاد

بنا بر اظهارات کارشناسان در خصوص وضعیت بازار فولاد، حال می توان گفت جریان عمومی قیمت‌ها در بازارهای جهانی فولاد بی‌تاثیر از نوسان قیمت نفت نبوده است و کماکان  شاهد آن هستیم که افت نرخ‌ ها به نسبت در بازارهای کالایی گسترش یافته که فولاد نیز از این روند کلی نیز بی تاثیر نبوده است...

بنا بر اظهارات کارشناسان در خصوص وضعیت بازار فولاد، حال می توان گفت جریان عمومی قیمت‌ها در بازارهای جهانی فولاد بی‌تاثیر از نوسان قیمت نفت نبوده است و کماکان  شاهد آن هستیم که افت نرخ‌ ها به نسبت در بازارهای کالایی گسترش یافته که فولاد نیز از این روند کلی نیز بی تاثیر نبوده است.
شایعات در بازار فولاد حاکی از آن است که تنها سنگ‌ آهن در مواد اولیه با رشد نرخ بی سابقه ای مواجه گشته است، که همین امر می‌تواند محرکی برای بازار فولاد با محوریت تولیدات چین باشد، ولی باز هم نمی‌توان  ‌اکنون در این خصوص اظهار نظر قاطعی داشت. از این رو هم چنان شاهد جرقه‌ های قیمتی پراکنده ولی مهمی در بازار چین می باشیم که نشان می‌دهد تقاضای سرکوب ‌شده ماه‌ های اخیر در بازار فولاد این کشور در حال خود نمایی جدیدی است تا میزان مصرف بزرگ‌ ترین فولاد ساز در جهان را باز هم بازیابی کند.

 در شرایط فعلی باید یک تفاوت جدی را بین بازار داخلی چین با سایر بازارهای جهانی در نظر گرفت، ولی به مرور زمان شرایط با تعادل بیشتری روبه‌رو می‌شود که همین موارد نیاز به بررسی‌های دقیق‌تری دارد. تنها می‌توان امیدوار بود که سیگنال‌های مثبت در بازار داخلی چین به سایر کشورهای جهان نیز گسترش یابد، آن‌ هم در شرایطی که قیمت ‌های فعلی در سطوح پایینی قرار داشته که می‌تواند امکان افت بیشتر قیمت‌ها را محدود سازد.

 نگرانی دیگر را باید این احتمال در نظر گرفت که بهای نفت‌خام و نوسان نرخ در بازارهای کالایی و بازارهای مالی در جهان، بازار فولاد را هم به حرکت جدیدی وادارد و افت قیمت های جدیدی را به این بازار تحمیل کند که شاید فراتر از حد مقاومت این بازار باشد. حداقل خروجی تکانه ‌های افزایشی تقاضا و جرقه‌های رشد قیمتی در بازار چین می‌تواند مقاومت در برابر افت بیشتر نرخ در بازارهای جهانی به‌شمار رود که از این منظر رخدادهای چین می‌تواند برای بازار جهانی فولاد خوش ‌یمن ارزیابی شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)