وضعیت افزایشی آهن آلات

وضعیت افزایشی آهن آلات
وضعیت افزایشی آهن آلات

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، هفته گذشته شاهد کاهش قیمت آهن آلات در تمامی مقاطع بودیم. برخلاف تصور فعالان بازار با شروع هفته جاری قیمت ها نیز سیر صعودی به خود گرفت و از اصلی ترین دلایل آن می توان به توقف عرضه تولیدکنندگان بزرگ در بورس کالا اشاره کرد. از سوی دیگر شاهد کشمکش های زیادی بر سر اعلام لیست خریداران فولاد در بورس کالا بودیم چراکه تعیین سقف رقابتی باعث شده  طی 10 روز اخیر شمش بیلت، میلگرد و تیرآهن 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، هفته گذشته شاهد کاهش قیمت آهن آلات در تمامی مقاطع بودیم. برخلاف تصور فعالان بازار با شروع هفته جاری قیمت ها نیز سیر صعودی به خود گرفت و از اصلی ترین دلایل آن می توان به توقف عرضه تولیدکنندگان بزرگ در بورس کالا اشاره کرد. از سوی دیگر شاهد کشمکش های زیادی بر سر اعلام لیست خریداران فولاد در بورس کالا بودیم چراکه تعیین سقف رقابتی باعث شده طی 10 روز اخیر شمش بیلت، میلگرد و تیرآهن در بورس کالا عرضه نشوند و همین غیبت در کناررشد نرخ ارز عامل اصلی رشد قیمت ها در بازار اهن شده است.

طبق روند معمول، با آغاز فراز و نشیب قیمتی در بازار بیشترین نوسانات در قیمت میلگرد آجدار به چشم می خورد. روز گذشته اکثر کارخانه های تولیدکننده میلگرد قیمت محصولات خود را 100 الی 450 تومان افزایش دادند که طبق این آمار کارخانه سیادن ابهر پس از 400 تومان افزایش قیمت نسبت به روزهای قبل، قیمت میلگرد سایز 14 خود را کیلویی 4460 تومان اعلام کرد. کارخانه های دیگر نیز از این روند صعودی پیروی کردند، از این رو کارخانه آذر فولاد امین و حسن رود به ترتیب قیمت محصولات خود را کیلویی 200 و 350 تومان افزایش دادند.

با توجه به فراز و نشیب در بازار آهن تهران، قیمت تیرآهن بنگاه تهران نیز روز گذشته اعلام نشد چراکه قیمت ها به صورت لحظه ای و خط به خط اعلام می شد. کارخانه های تولید کننده نبشی و ناودانی هم از این امر مستثنا نبودند و طی روز گذشته چندین بار قیمت های اعلامی خود را تغییر دادند. کارخانه نبشی و ناودانی ناب تبریز صبح روز کاری گذشته قیمت محصولات خود را 100 تومان افزایش داد اما تا آخر ساعت کاری این قیمت پا برجا نماند و این کارخانه دو بار دیگر اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرد. 

با توجه به روند نامتعارف بازار، نمی توان پیش بینی کرد که وضعیت بازار آهن طی روزهای آینده چطور پیش خواهد رفت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)