وضعیت بازار آهن آلات در تحریم های مردادماه

وضعیت بازار آهن آلات در تحریم های مردادماه
وضعیت بازار آهن آلات در تحریم های مردادماه

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، پیش از این مرتبا درباره وضعیت نا مطلوب اقتصاد کشور و ایجاد تورم در مرداد ماه سال جاری بدلیل اعمال مرحله ابتدایی تحریم ها صحبت کرده بودیم. یقینا این اتفاقات بر روند بازار فولاد و همچنین قیمت محصولات فولادی و مقاطع اهن اعم از میلگرد اجدار و تیرآهن تاثیر گذار خواهد بود. در صورتیکه طی چند روز آتی سکه های پیش فروش شده به خریداران تحویل نگردد و همانند هفته های گذشته 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، پیش از این مرتبا درباره وضعیت نا مطلوب اقتصاد کشور و ایجاد تورم در مرداد ماه سال جاری بدلیل اعمال مرحله ابتدایی تحریم ها صحبت کرده بودیم. یقینا این اتفاقات بر روند بازار فولاد و همچنین قیمت محصولات فولادی و مقاطع اهن اعم از میلگرد اجدار و تیرآهن تاثیر گذار خواهد بود. در صورتیکه طی چند روز آتی سکه های پیش فروش شده به خریداران تحویل نگردد و همانند هفته های گذشته در حد شعار باقی بماند و همچنین تغییرات تیم اقتصادی دولت طی چند روز آتی عملی نگردد و در صورتی که کانال های مالی اروپا برای انجام کارهای مالی و برگشت دلار های ناشی از فروش نفت براساس وعده های داده شده طی روز های آینده باز نشود و همچنین تصمیمی جدی برای وضعیت نا گوار بازار فولاد در مرداد ماه گرفته نشود، شاهد ورود قیمت های جدید به بازار دلار و سکه خواهیم بود.

در حال حاضر در بازار آهن آلات منتظر دو رخداد مهم در راستای نرخ تیرآهن و میلگرد و دیگر محصولات فولادی هستیم. اول عرضه شمش اهواز می باشد که طبق زمان و نرخ پایه آن می توان میزان توانایی دولت در کنترل بازار آهن و فولاد را دریافت و همچنین می توان نرخ تیرآهن و میلگرد را در این بازار ها پیش بینی کرد.

اتفاق دوم مقدار جدیت عامل های اجرایی همانند بازرسی و تعزیرات در اجرای بخش نامه وزارت صمت مبنی بر کنترل قیمت تیرآهن و میلگرد می باشد. چنانچه شمش اهواز با قیمت های پیشین به فروش رسد و همچنین عوامل اجرایی در اجرای بخش نامه سختگیرانه عمل کنند، می توان به نرخ های فعلی در بازار امید داشت در غیر اینصورت می توان گف قیمت محصولات فولادی به تبعیت از نرخ دلار دچار نوسان خواهد شد.

طی 15 سال اخیر، متوسط قیمت میلگرد در بازار داخلی حدود 50 سنت بر مبنای دلار ازاد بوده است. چنانچه دلار وارد گذرگاه جدیدی شود، باید انتظار افزایش قیمت محصولات فولادی اعم از قیمت میلگرد و تیرآهن را در بازا داشته باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)