وضعیت بازار آهن آلات در سال 97

وضعیت بازار آهن آلات در سال 97
وضعیت بازار آهن آلات در سال 97

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارآهن؛ با توجه به رشد قابل توجه قیمت دلار و تک نرخی شدن قیمت ارز، پیش بینی می شود در سال 97 با رشد قیمت آهن آلات مواجه باشیم اگرچه هر ساله در ابتدای سال و شروع کار بازارها پس از تعطیلات نوروزی به دلیل محدودیت های به وجود آمده در عرضه و تقاضا رشد چشمگیری در ابتدا نخواهیم داشت. از سوی دیگر خریداران پس از شروع کار مجدد بازارآهن،  به صورت مرحله ای وارد بازار می شوند بنابراین ورود

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارآهن؛ با توجه به رشد قابل توجه قیمت دلار و تک نرخی شدن قیمت ارز، پیش بینی می شود در سال 97 با رشد قیمت آهن آلات مواجه باشیم اگرچه هر ساله در ابتدای سال و شروع کار بازارها پس از تعطیلات نوروزی به دلیل محدودیت های به وجود آمده در عرضه و تقاضا رشد چشمگیری در ابتدا نخواهیم داشت.
از سوی دیگر خریداران پس از شروع کار مجدد بازارآهن، به صورت مرحله ای وارد بازار می شوند بنابراین ورود افراد به بازار به صورت لایه لایه خواهد بود. با توجه به روزهای نخستین سال جدید و تعداد کم مشتریان و متقاضیان در این دوره، تمام عرضه و تقاضا به صورت کامل پاسخ داده می شوند اما با وجود این برخی از افراد و خریداران فقط نظاره گر خواهند بود تا زمانی که قیمت به ثبات نسبی برسد.
لازم به ذکر است که ورود این افراد به بازار می تواند تأثیر بسزایی در رشد و متحول سازی قیمت آهن داشته باشد. در هفته های اول این امکان وجود دارد که حجم خرید و فروش بالا باشد اما به دلیل اینکه خریدها به صورت ترکیبی انجام میشود، بیشتر بازار به سمت برطرف سازی نیاز ها سوق پیدا میکند. البته از دلایل دیگری که ممکن است در سال 97 بر روی قیمت آهن آلات از جمله قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن تأثیر داشته باشد، محدودیت عرضه از سوی کارخانه های تولید است. بسیاری از کارخانه ها به دلیل تعمیرات و بهبود استانداردهای خط تولید عرضه محصولات خود را محدود می کنند. همین امر موجب افزایش قیمت آهن آلات ساختمانی در یک برهه زمانی می شود که می تواند بر تمام بخش ها از جمله مسکن تأثیرگذار باشد و باعث ایجاد تب و تاب در این بخش شود.
بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از وضعیت بازارآهن آلات در سال 97 امیدواریم شاهد رونق این بازار باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)