وضعیت بازار آهن در هفته ای که گذشت

وضعیت بازار آهن در هفته ای که گذشت
وضعیت بازار آهن در هفته ای که گذشت

از آغاز هفته ی جاری شاهد افزایش قیمت در بازار آهن تهران بودیم. می توان گفت که بازار آهن تهران بیشترین افزایش قیمت را در سال 96 تجربه کرده است. البته لازم به ذکر است که این افزایش قیمت ها فقط در بخش آهن آلات ایران اتفاق نیافته، بلکه در سایر کشور ها نیز قیمت آهن بسیار بالا رفت. علاوه بر افزایش قیمت آهن، قیمت سنگ آهن و بعضی از مقاطع فولادی نیز دچار افزایش قیمتی شد. نکته قابل توجه و جالبی که وجود دارد اختلاف قیمت 

از آغاز هفته ی جاری شاهد افزایش قیمت در بازار آهن تهران بودیم. می توان گفت که بازار آهن تهران بیشترین افزایش قیمت را در سال 96 تجربه کرده است. البته لازم به ذکر است که این افزایش قیمت ها فقط در بخش آهن آلات ایران اتفاق نیافته، بلکه در سایر کشور ها نیز قیمت آهن بسیار بالا رفت. علاوه بر افزایش قیمت آهن، قیمت سنگ آهن و بعضی از مقاطع فولادی نیز دچار افزایش قیمتی شد.

نکته قابل توجه و جالبی که وجود دارد اختلاف قیمت ها از هفته گذشته نسبت به هفته ی جاری می باشد. این اختلاف قیمت ها به 200 تومان نیز می رسد. این در حالی است که در چند هفته ی گذشته بطور پیاپی، قیمت ها ثابت بود و از یک رنج مشخصی پایین تر و بالا تر نمی رفت. دیگر اتفاق جالبی که در این هفته جاری در بازار آهن اتفاق افتاده است، افزایش قیمت در همه ی محصولاتی آهنی مانند: تیرآهن و میلگرد، نبشی و ناودانی، پروفیل و ورق بود.

نمی توان علت خاصی را برای این شوک بازار بیان کرد. در اغلب اوقات که افزایش قیمت در بازار آهن اتفاق می افتاد، تعداد خرید و فروش نیز افزایش می یافت و بازار دچار تحرک نسبی و موقتی می شد؛ اما در این هفته (هر چند که افزایش قیمت در بازار بود) تعداد معاملات و تحرک بازار بشدت کاهش یافت و متوقف شد. به نظر نمی آید که خریداران با عدم خرید خودشان در این هفته، قصد کاهش قیمت یا ثابت نگه داشتن قیمت ها را داشته باشند. بلکه به نظر می رسد خریداران نیز دچار شوک شدند . آنها هم از جهت آن که قدرت خرید را ازدست داده اند (به علت سر به فلک کشیدن قیمت ها) و هم از جهت آن که می ترسند بعد از خریدشان قیمت مجددا کاهش پیدا کند، از خرید کردن دست کشیده اند. 

 

در ادامه مقایسه ی جدول قیمت پروفیل ، قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن نسبت به هفته ی گذشته آورده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فروش ورق سیاه، فروش پروفیل، فروش ورق روغنی، فروش تیرآهن، فروش ورق گالوانیزه، فروش نبشی و فروش ناودانی ،در اهن پرایس با تضمین قیمت وکیفیت انجام میگیرد. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و عضویت در کانال تلگرام ما⬅ اینجا را کلیک کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)