وضعیت بازار سنگ آهن در چین

وضعیت بازار سنگ آهن در چین
وضعیت بازار سنگ آهن در چین

در چند هفته ی گذشته شاهد بالا رفتن قیمت سنگ آهن در بنادر چینی بوده ایم که در حال حاضر نیز اخبار بازار سنگ آهن در چین حاکی از صعودی بودن قیمت هاست. برخی از فعالان و کارشناسان بازار بر این باور هستند که بالا رفتن میزان تقاضا و رونق در بازار فولاد، باعث شده تا قیمت ها همچنان صعودی بمانند و برای چندمین هفته، قیمت ها بالا باشد. طبق گزارشات منتشر شده از بازار سنگ آهن استرلیا، سنگ آهن بعد از 2 روز افت قیمت، در حال حاضر با خلوص 62 درصد و

در چند هفته ی گذشته شاهد بالا رفتن قیمت سنگ آهن در بنادر چینی بوده ایم که در حال حاضر نیز اخبار بازار سنگ آهن در چین حاکی از صعودی بودن قیمت هاست. برخی از فعالان و کارشناسان بازار بر این باور هستند که بالا رفتن میزان تقاضا و رونق در بازار فولاد، باعث شده تا قیمت ها همچنان صعودی بمانند و برای چندمین هفته، قیمت ها بالا باشد. طبق گزارشات منتشر شده از بازار سنگ آهن استرلیا، سنگ آهن بعد از 2 روز افت قیمت، در حال حاضر با خلوص 62 درصد و 78.5 دلارهر تن سی اف آر به معامله رسیده است. همچنین گفتنی است که قیمت کنونی سنگ آهن در استرلیا نسبت به 5 روز گذشته، حدود 2.5 دلار رشد داشته است.

با توجه به مواردی که ذکر شد، بازاز سنگ آهن در حال حاضر از رونق خوبی برخور دار می باشد. به همین جهت برای فعالان بازار بسیار حائز اهمیت است که این روند تا ماه سپتامبر نیز ادامه خواهد یافت یا خیر. عده ای دیگر از کارشناسان بازار معتقدند که اگر بازار فولاد چین دارای رونق باشد و از شرایط خوبی نیز برخور دار باشد، پاسخ مثبت خواهد بود.

البته در حال حاضر شرایطی پیش آمده است که عده ای می گویند ممکن است روند بازار سنگ آهن نزولی بشود. زیرا عده ای تاجران چینی به دلیل این پیش بینی که وجود دارد : شیب صعودی شدید قیمت ها و افت قیمت ها موجب کند شدن بازار خواهد شد، دست از خرید کشیده اند. همین امر میتواند یک دلیل بسیار خوب برای شروع روند نزولی قیمت ها در بازار باشد. همچنین لازم به ذکر است که برخی از فعالان بازار معتقد هستند که بازار سنگ آهن ماه آگوست را در رونق به پایان می برد و برای ماه سپتامبر شاید متوسط قیمت 2 تا 3 دلار بالاتر برود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)