وضعیت بازار فولاد ایران در هفته‌ گذشته

وضعیت بازار فولاد ایران در هفته‌ گذشته
وضعیت بازار فولاد ایران در هفته‌ گذشته

در هفته گذشته بازار سنگ آهن با کاهش روبه رو شد. بطوری که سنگ آهن مگنتیت خلوص 60 درصد کاهش داشته و نرخ آن از 55 دلار به 52 دلار در هرتن فوب رسید. همچنین نرخ سنگ آهن هماتیت صادراتی ایران به 48 دلار در هرتن فوب ثابت شد. در روز شنبه قیمت مقاطع افزایش یافت. به طوری که این افزایش قیمت تا 50 تومان در هرکیلو رسید. فعالان در این عرصه، دلیل این بالا رفتن قیمت را، روند افزایشی شمش دانسته اند...

وضعیت بازار سنگ آهن

در هفته گذشته بازار سنگ آهن با کاهش روبه رو شد. بطوری که سنگ آهن مگنتیت خلوص 60 درصد کاهش داشته و نرخ آن از 55 دلار به 52 دلار در هرتن فوب رسید. همچنین نرخ سنگ آهن هماتیت صادراتی ایران به 48 دلار در هرتن فوب ثابت شد.

 

بازار مقاطع

در روز شنبه قیمت مقاطع افزایش یافت. به طوری که این افزایش قیمت تا 50 تومان در هرکیلو رسید. فعالان در این عرصه، دلیل این بالا رفتن قیمت را، روند افزایشی شمش دانسته اند. قیمت شمش فولاد خوزستان 1950 تومان اعلام گردید اما به دلیل بالا بودن حجم تقاضا ها، این محصول در کمترین قیمت 2047 تومان و در بالا ترین قیمت 2105 تومان به فروش رسید.

قیمت شمش در روز چهارشنبه به دلیل زیاد نبودن تقاضا 4 درصد کاهش یافت. این کاهش قیمت در شرایطی اتفاق افتاد که پیش از این، نرخ شمش روز چهارشنبه 1984 تومان قیمت پایه اعلام گردید. انتظار می رفت خرید شمش با افزایش متقاضیان همراه شود اما به دلیل وجود رکود نسبی در بازار هر افزایش قیمتی موجب نگرانی می شود. زیرا هر کسی در بازار کالای خودرا بفروشد دیگر قادر به خرید همون مقدار کالا با همان میزان سرمایه برای جایگزین نیست و باید 40 درصد کمتر کالا خریداری کند. این در شرایطی است که تاجر از روند معکوس بازار باخبر است و در این وضعیت بازار دیگر کالایی خریداری نکرده و سعی بر این دارد تا کالاهای خودرا بفروش برساند و در آینده با قیمت پایین تری کالا خریداری کرده و جایگزین کند.

میانگین نرخ میلگرد سایز 14 تا 25 در اهواز 2415 تومان و همچنین در اصفهان 2460 تومان اعلام گردید. میلگرد سایز 14 تا 18 هم در اصفهان 2820 تومان ثبت شد. نرخ تیرآهن در اواخر هفته گذشته روند نزولی داشت، افزایش قیمت در روز شنبه و یکشنبه سبب شد تا این تنزل قیمت تا حدودی منجر به بازگشت قیمت ها به شرایط قبلی شود.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)