وضعیت بازار فولاد طی ماه جاری

وضعیت بازار فولاد طی ماه جاری
وضعیت بازار فولاد طی ماه جاری

به گزارش آهن پرایس ، طی هفته گذشته  که بازار محصولات فولادی با افزایش  قیمت مواجه شد با ادامه این روند بازار فولاد بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار از این اوضاع نابسامان نگران شدند بطوریکه بسیاری از متقاضیان خرید مقاطع فولادی از خرید  خود صرفه نظر کردند با توجه به شرایطی که در بازار فولاد ایجاد شده است بسیاری از...

به گزارش آهن پرایس ، طی هفته گذشته  که بازار محصولات فولادی  با افزایش  قیمت مواجه شد با ادامه این روند بازار فولاد بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار از این اوضاع نابسامان نگران شدند بطوریکه بسیاری از متقاضیان خرید مقاطع فولادی از خرید  خود صرفه نظر کردند با توجه به شرایطی که در بازار فولاد ایجاد شده است بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی از این بلاتکلیفی رنج میبرند به صورتیکه توان قدرت تصمیم گیری خود را از دست دادند و در انتظار بهبود این روند به سر میبرند.

 از ابتدای هفته جاری با توجه به نوسان برخی از قیمت های محصولات فولادینمی‌توان  پیش بینی واضحی  تا اواخر این هفته  از روند  محصولات فولادی  بیان نمود. از سوی دیگر باتوجه به نوسانات نرخ ارز کلیه بازارها در شرایط فعلی سردرگم هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در چند ماه اخیر با توجه به رشد نرخ دلار قیمت جهانی محصولات فولادی  با  افزایش وسیعی همراه بوده است  که همین امر موجب شده تا بازار شمش با کمبود عرضه نیز مواجه شود .

هم اکنون قیمت شمش در دامنه 1550 تا 1600 تومان قرار دارد لذا برخی از کارشناسان حوزه صنعت فولاد بر این نگرش هستند که روند صعودی قیمت جهانی فولاد ادامه دار خواهد بود و احتمال کاهش قیمت محصولات فولادی داخل کشور بسیار ضعیف است همچنین تصمیم‌گیری درباره تغییر تحول وضعیت تجاری فولاد مسئله ی مهمی است که  متاسفانه تاکنون دولت تمایلی به حضور در برنامه‌های صادراتی شمش را ندارد. در این میان برخی از کارشناسان حوزه صنعت اظهار داشتند، آنچه صادرات را تشویق کرده افزایش قیمت یا تلاش برای استفاده از فرصت افزایش قیمت‌های جهانی محصولات فولادی نیست، بلکه کشش بسیار پایین بازار فولاد و کمبود تقاضا عامل اصلی این موضوع بوده که موجب شده  بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ محصولات فولادی  برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه های  خود به سوی  بازارهای جهانی سوق پیدا کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)