وضعیت بحرانی بازار اهن

وضعیت بحرانی بازار اهن
وضعیت بحرانی بازار اهن

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی برخی منابع خبری، بازار آهن در حال ادامه روند بازار سکه و در تلاش برای افزایش قیمت محصولات فولادی خود می باشد. این روند رو به رشد به گونه ای است که در روز های اخیر در پی بالا رفتن قیمت ورق های فولادی، قیمت قوطی پروفیل هم با افزایش مواجه شد و این روند قیمت ها در دیگر محصولات و مقاطع اهن نیز مشاهده شد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید اهن آلات به حد اشباع نرسیده است

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی برخی منابع خبری، بازار آهن در حال ادامه روند بازار سکه و در تلاش برای افزایش قیمت محصولات فولادی خود می باشد. این روند رو به رشد به گونه ای است که در روز های اخیر در پی بالا رفتن قیمت ورق های فولادی، قیمت قوطی پروفیل هم با افزایش مواجه شد و این روند قیمت ها در دیگر محصولات و مقاطع اهن نیز مشاهده شد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید اهن آلات به حد اشباع نرسیده است و بعد از بعد از اتمام ماه رمضان شاهد افزایش تقاضا و هجوم متقاضیان برای خرید به بازار خواهیم بود. در صورتی که این مهم صورت گیرد، باید انتظار افزایش قیمت آهن آلات و محصولات فولادی از جمله قوطی آهن و میلگرد و تیرآهن را داشته باشیم.

در بخش مواد اولیه مورد نیاز این صنعت، روز گذشته قیمت ضایعات و مواد اولیه با کمی افزایش قیمت مواجه شد و در حال حاضر قیمت ویژه و سوپر ویژه بین 1810 تا 2040 تومان می باشد که به مبدا عرضه اعلان می شود. همچنین قیمت آهن اسفنجی به ازای هر کیلو حدود 20 تا 25 تومان افزایش یافت و در حال حاضر قیمت این محصول حدود 1300 تومان پیشنهاد می گردد. نرخ شمش نیز روز گذشته در بازه 2750 تا 2800 تومان اعلام شد که البته اکثر معاملات در حدود قیمت 2730 تومان صورت گرفت. با توجه به این افزایش قیمت ها در مواد اولیه، طی روز های آینده شاهد تاثیرات آن بر قیمت قوطی پروفیل و دیگر مقاطع آهن خواهیم بود.

وضعیت بازار آهن بسیار نا بسامان و آشفته می باشد و در حال حاضر صاحب بار ها در لحظه به دلخواه خود اعلام قیمت می کنند و یا نرخ هایشان را افزایش می دهند. با توجه به این شرایط نا بسامان شنیدن قیمت های نجومی از سوی فروشندگان جای تعجب نداشته و در این حالت ثبات 24 یا 48 ساعتی قیمت مقاطع فولادی است که تعجب برانگیز می باشد.

از اوایل هفته جاری در خصوص روز های بحرانی بازار آهن در کشور گزارشاتی را منتشر کردیم، اما در حال حاضر هرچه بیشتر پیش می رویم وضعیت بازار فولاد بحرانی تر می شود. خرید در این شرایط برای متقاضیان سرشار از ریسک بوده و مشخص نیست که وضعیت بازار در روز آتی به چه سمتی پیش خواهد رفت. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)